Szerző: Koi Tamás

2021. december 15. 14:01

Eldőlt: tavasszal búcsúzik a Telenor márkanév

Rövidesen új márkanév jelenhet meg a magyar távközlési piacon, 2022 tavaszán (ismét) nevet vált az ország egyik legrégebbi mobilszolgáltatója, a cseh PPF befektetői csoport kezében lévő Telenor Magyarország.

Nem licenceli tovább a PPF Csoport a norvég ex-tulajdonostól a Telenor brandet a régiós távközlési érdekeltségeinél, így immár biztossá vált, hogy a magyar piac egyik legnagyobb távközlési szolgáltatója jövő tavasszal új márkanevet, vele együtt pedig új arculatot vesz fel - tudta meg a HWSW nem hivatalos céges belső forrásból. A Telenor helyébe lépő új, egyelőre hétpecsétes titokként kezelt márkát egységesen vezetik be a cégcsoport magyar, szerb és bolgár érdekeltségeinél, míg a cseh és a szlovák piacokon egy korábbi megállapodás alapján 2036-ig szinte biztosan használatban marad a spanyol Telefónicától 2013 óta licencelt O2 márkanév.

NEM ÉLNEK AZ OPCIÓVAL

A Telenor Magyarországot 2018 júliusában vásárolta meg a norvég távközlési multitól az idén márciusban balesetben elhunyt cseh milliárdos, Petr Kellner befektetői csoportja. A cseh partner az ügylet során egyszerre tett ajánlatot négy régiós távközlési érdekeltségre, melyek közül a legkisebbet, a Telenor Montenegrót idén eladta a magyar 4iG Nyrt-nek. 

telenor_dobozok

Az adás-vételi megállapodás alapján az új tulajdonos a tulajdonszerzéstől számított 33 hónapig használhatta a Telenor márkanevet az érintett piacokon - ez a határidő eredetileg idén márciusban járt volna le, ám a HWSW korábbi információi szerint a PPF és a márkatulajdonos norvég Telenor csoport újabb egy évvel meghosszabbította a névhasználati licenc hatályát annak lejárta előtt, további többéves opciós joggal. 

Lapunk úgy tudja, nemrég végleges döntés született arról Prágában, hogy a jövő márciusban lejáró licencet nem kívánja a cseh tulajdonos meghosszabbítani, vagyis a Telenor márkanév ezzel végleg kivezetésre kerül a régiós piacról. 

A PPF Csoport illetékeseinek korábbi nyilatkozatai alapján a névváltással kapcsolatos döntés időszerű volt, azt idén év végére datálta a tulajdonos - a menedzsment az ősszel több magyar és külföldi lapnak (köztük a HWSW-nek) is erre az időpontra hivatkozott.

Az új, végleges brandet információink szerint egyelőre csak a legbelső cégvezetés ismeri, az ugyanakkor már korábban eldőlt, hogy - már csak a régiós ernyőmárkából adódóan is - a magyar piacon korábban használt Pannonhoz nem tér vissza a cég, és nem is a cseh és szlovák piacokon bejáratott, a régió többi országában ugyanakkor egyáltalán nem ismert O2 lesz befutó. 

NINCS ÚJ A NAP ALATT

A jövő tavasszal esedékes márka- és arculatváltás egyik érintett piacon sem új jelenség, igaz, a Telenor márkanév bevezetése eltérő időpontban történt Magyarországon, Bulgáriában és Szerbiában. Hazánkban a szolgáltató 2010 májusában vette fel a Telenor nevet, hátrahagyva az alapítása óta használt Pannont, míg Bulgáriában a Globul márkanévről váltott a helyi leányvállalat Telenorra 2014 tavaszán.

A brandet a leghosszabb ideje Szerbiában használják, ahol a Mobi 63-at 2006 augusztusában vásárolta fel a Telenor csoport (érdekesség, hogy a norvégok ennél hamarabb, 2003-ban jutottak hozzá a Telenor Magyarországhoz, a 2010-es névváltást megelőzően pedig éppen 2006-ban vette át a magyar leányvállalat a norvég anyacég "kék propelleres" arculatát).

A márkaváltási tervek kapcsán kerestük a PPF-et, amint válaszolnak lapunknak, cikkünket frissítjük.

a címlapról