Szerző: Koi Tamás

2021. november 10. 09:33

Látszólag alig találkozni zaklatással a Facebookon

Első alkalommal tett közzé a Meta (korábban Facebook) statisztikákat azzal kapcsolatban, hogy különböző közösségi platformjain milyen arányban találkoznak a felhasználók zaklató netán molesztáló tartalmakkal.

A Metát (korábbi nevén Facebook) az elmúlt hónapokban sorra érik az azzal kapcsolatos támadások, hogy különböző platformjain, így elsősorban a Facebook és Instagram közösségi szolgáltatásokon keresztül túl sok káros tartalom éri a felhasználókat - különösen a tinédzsereket -, amit a cég nem hajlandó elismerni, illetve tenni sem tesz a jelenség ellen. A vállalat kedden először tett közzé konkrét statisztikákat azzal kapcsolatban, hogy a moderátorok milyen hatékonysággal távolítják el ezeket a tartalmakat.

A statisztikák alapján a Facebookon a harmadik negyedévben tízezer tartalommegtekintésre átlagosan 14-15 zaklató vagy molesztáló tartalom jut, míg az Instagramon ugyanez az arány nagyjából 5-6 eset tízezer megtekintésre levetítve.

bullying

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Fontos, hogy a Meta csak azokat a tartalmakat sorolta be ebbe a kategóriába, melyeket nem a felhasználók jelentettek, hanem a moderáció önállóan fedezett fel.

Bár a fentiek alapján a felhasználók gyakorlatilag alig találkoznak kifogásolható tartalmakkal a Meta közösségi platformjain, az óriási felhasználói bázis ezzel együtt is hatalmas mennyiségű eltávolítandó szemetet termel ki - a társaság csak a harmadik negyedévben 9,2 millió kifogásolható tartalmat távolított el csak a Facebookról, az esetek csaknem 60%-ában proaktívan.

A cég szerint a zaklató és molesztáló posztok feltárása és moderálása különösen nagy kihívást jelent a moderátorok számára, mivel az ilyen posztokat gyakran csak a kontextusukban lehet felismerni és eltávolítani. 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról