Szerző: Koi Tamás

2021. augusztus 9. 10:44

Ahol az Apple nem tudja megvetni a lábát: a nappali

Amennyire sikeresek az Apple egyes termékei, annyira látványosan szenved a cupertinói cég, ha a nappaliban lévő szórakoztatóelektronikai rendszerbe passzoló megoldásról van szó.

Továbbra sem tudja az Apple, mihez kezdjen az otthoni szórakoztatóelektronikai termékek piacával, ráadásul a cég mérnökei középtávon sem látnak komolyabb kitörési lehetőséget a helyzetből - állítja a Bloomberg újságírója, Mark Gurman, aki több, az Apple TV projekten dolgozó szakemberrel is beszélt az elmúlt időszakban.

Az Apple otthoni (szórakoztató)elektronikai berendezéseinek gerincét a mai napig a megjelenése óta számos változtatáson átesett Apple TV jelenti, sőt, mára gyakorlatilag ez az egyetlen termék maradt életben a szegmensben, miután a HomePod okoshangszóró-termékvonalat elkaszálták a cégnél. Az Apple TV legutóbbi kiadásának újdonságai sem voltak éppen korszakalkotónak nevezhetők, így gyakorlatilag csak az egység távirányítóját újították meg a mérnökök.

appletv_2021

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Gurman szerint az is kérdéses, hogy a relatíve drága Apple TV-nek van-e bármilyen létjogosultsága a többnyire sokkal olcsóbb tévés stickek és set-top boxok (mint például a Fire TV és a Roku) által uralt piacon, miközben egyetlen kézzelfogható előnye, hogy azok számára a lehető legjobb megoldás, akik - pénz nem számít alapon - eddig is jelentős összegeket invesztáltak az Apple ökoszisztémájába.

Ez azonban az újságíró szerint egyre kevésbé számít versenyelőnynek ezen a piacon, így az Apple-nek vagy új, jól eladható funkciókkal kellene bővítenie a tévés terméket, vagy új, kedvezőbb árú megoldásokat kellene bemutatnia, hogy a fent nevezett konkurensekkel érdemben fel tudja venni a versenyt.

Erre ugyanakkor rövid távon biztosan nem kerül sor, figyelmeztet Gurman, aki szerint a HomePoddal és a FaceTime-mal összegyúrt Apple TV lehet egyfajta kitörési pont a cégnél, ez a termék azonban előreláthatóan csak 2023-ban fog megérkezni. Ha az újdonság nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, könnyen elképzelhető, hogy az Apple TV is idővel az iPod Hi-Fi vagy a HomePod sorsára juthat - állítja a szakember.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról