Szerző: Koi Tamás

2021. április 7. 09:31

Szorongatják a versenytársak a Netflixet

Ahogy az várható volt, egyre intenzívebb versenyhelyzetben kell helyt állnia a világ legnagyobb sVOD-szolgáltatójának, legfőképpen a tengerentúlon. A Netflix hiába nőtt nagyot tavaly a pandémia révén, vele nőttek a versenytársak is, illetve túl is nőtték.

Bár tavaly kifejezetten erős évet zárt a globális sVOD piac, vele pedig a piacvezető Netflix a koronavírus világjárványnak köszönhetően, a céget a honos piacán sikerrel szorították vissza a versenytársak - derül ki egy friss felmérésből. Ez alapján a vállalat 2020-ban 31%-ot veszített piacrészesedéséből az Egyesült Államokban, ugyanakkor egyelőre tartja stabil piacvezető pozícióját.

A statisztikák alapján a tengerentúlon a Netflix 20%-os piaci részaránnyal továbbra is a mezőny élén helyezkedik el, mögötte a második az Amazon Prime Video 16%-os, harmadik pedig a Hulu 13%-is részesedéssel. A régi-új kihívók közül az HBO Max és a Disney+ rendelkezik számottevő bázissal az országban, előbbi az sVOD-piac 12%-át, utóbbi 11%-át birtokolja. A kompetitív környezetet jól szemlélteti, hogy a Netflix egy évvel ezelőtt piacvezetőként 29%-os részarányt birtokolt.

netflix_monitor

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A fentiek alapján nem véletlen, hogy a tavalyi évben új mérföldkőhöz ért, 200 millió fizetős ügyféllel rendelkező Netflix az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi piacok meghódítására.  A növekedést egyébként jellemzően már az Amerikán kívüli régiók adják a cégnek, tavaly az új ügyfelek 83%-a már nem Észak-Amerikából érkezett - a Netflix ennek megfelelően jelentős összegeket költ a lokális tartalomelőállításra és a tartalmak lokalizálására is.

A vállalat tavaly év végére egy másik, fontos mérföldkőhöz is elért, így a globális előfizetői bázis ma már kellően nagy ahhoz, hogy az újonnan készülő exkluzív produkciókat a Netflix önerőből, külső finanszírozás nélkül le tudja gyártani, ezzel megállt a vállalat több mint egy évtizede tartó adóssághalmozása.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról