Szerző: Koi Tamás

2021. február 8. 13:47

Még hónapokig szenvedhet az autóipar a félvezetőhiánytól

Nem számíthatnak az autógyártók arra, hogy az iparágat sújtó globális félvezetőhiány egyhamar megoldódik majd, derül ki az ázsiai félvezetőgyártók nyilatkozataiból.

Bár igyekeznek minden erejükkel a termelést felfuttatni az autóipar legnagyobb ázsiai félvezető-beszállítói, az autógyártók nem számíthatnak rá, hogy a globális félvezetőhiány néhány héten belül megoldódik. Mostanra gyakorlatilag minden nagyobb autógyártó, így többek közt a Volkswagen csoport, a General Motors, a Stellantis és a Toyota is kénytelen volt gyártókapacitását átütemezni, illetve egyes gyártósorokat leállítani azért, mert az új autók - elsősorban a bonyolultabb elektronikiát kívánó hibridek és elektromos meghajtású modellek számára - nem állt rendelkezésre elegendő vezérlőchip.

Szakértők szerint a hirtelen jelentkező hiányt az okozza, hogy a félvezetőipar - illetve maguk az autógyártók - nem készültek arra, hogy a koronavírus járvány hatására az új autók iránti megcsappanó kereslet olyan hamar helyreáll, ahogy történt - ráadásul a lezárások miatt a PC-ipar továbbra is minden eddiginél erősebben dübörög, így a félvezetőgyártók kapacitásaikat elsősorban erre a területre összpontosítják.

car_factory_pattern

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A nagy chipgyártók közül a tajvani TSMC és a kínai SMIC áll a legnagyobb nyomás alatt, előbbi kapcsán a tajvani kormányzat diplomáciai úton tett ígéretet a termelési kapacitás növelésére. Utóbbi a váratlanul megugró kereslet mellett az ellátási nehézségek kapcsán kiemelte, hogy a Trump-adminisztráció egyes, kínai gyártókat sújtó szankciói, illetve annak ellátás láncra gyakorolt hatásai is közrejátszanak abban, hogy idáig fajult a helyzet.

A kapacitásnöveléssel kapcsolatos beruházások, illetve a kereslet általános megugrása piaci szereplők szerint előbb-utóbb az árakon is éreztetni fogja majd a hatását. Így a szintén tajvani United Microelectronic Corp (UMC) már jelezte, hogy a következő negyedévekben nagyságrendileg 4-6%-os árnövekedéssel számol, míg a japán Rensas az autóipari szereplők számára gyártott megoldásoknál 15%-os, más termékek esetében 10-20% közötti áremelést prognosztizál.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.