Szerző: Koi Tamás

2021. február 8. 13:47

Még hónapokig szenvedhet az autóipar a félvezetőhiánytól

Nem számíthatnak az autógyártók arra, hogy az iparágat sújtó globális félvezetőhiány egyhamar megoldódik majd, derül ki az ázsiai félvezetőgyártók nyilatkozataiból.

HIRDETÉS

Bár igyekeznek minden erejükkel a termelést felfuttatni az autóipar legnagyobb ázsiai félvezető-beszállítói, az autógyártók nem számíthatnak rá, hogy a globális félvezetőhiány néhány héten belül megoldódik. Mostanra gyakorlatilag minden nagyobb autógyártó, így többek közt a Volkswagen csoport, a General Motors, a Stellantis és a Toyota is kénytelen volt gyártókapacitását átütemezni, illetve egyes gyártósorokat leállítani azért, mert az új autók - elsősorban a bonyolultabb elektronikiát kívánó hibridek és elektromos meghajtású modellek számára - nem állt rendelkezésre elegendő vezérlőchip.

Szakértők szerint a hirtelen jelentkező hiányt az okozza, hogy a félvezetőipar - illetve maguk az autógyártók - nem készültek arra, hogy a koronavírus járvány hatására az új autók iránti megcsappanó kereslet olyan hamar helyreáll, ahogy történt - ráadásul a lezárások miatt a PC-ipar továbbra is minden eddiginél erősebben dübörög, így a félvezetőgyártók kapacitásaikat elsősorban erre a területre összpontosítják.

car_factory_pattern

Alkalmazásfejlesztés mindenkinek webinár a Microsofttal (x)

Ismerd meg, hogyan tudsz kódolás nélkül alkalmazásokat létrehozni, adatokat elemezni és folyamatokat automatizálni a Microsoft Power Platform segítségével.

Alkalmazásfejlesztés mindenkinek webinár a Microsofttal (x) Ismerd meg, hogyan tudsz kódolás nélkül alkalmazásokat létrehozni, adatokat elemezni és folyamatokat automatizálni a Microsoft Power Platform segítségével.

A nagy chipgyártók közül a tajvani TSMC és a kínai SMIC áll a legnagyobb nyomás alatt, előbbi kapcsán a tajvani kormányzat diplomáciai úton tett ígéretet a termelési kapacitás növelésére. Utóbbi a váratlanul megugró kereslet mellett az ellátási nehézségek kapcsán kiemelte, hogy a Trump-adminisztráció egyes, kínai gyártókat sújtó szankciói, illetve annak ellátás láncra gyakorolt hatásai is közrejátszanak abban, hogy idáig fajult a helyzet.

A kapacitásnöveléssel kapcsolatos beruházások, illetve a kereslet általános megugrása piaci szereplők szerint előbb-utóbb az árakon is éreztetni fogja majd a hatását. Így a szintén tajvani United Microelectronic Corp (UMC) már jelezte, hogy a következő negyedévekben nagyságrendileg 4-6%-os árnövekedéssel számol, míg a japán Rensas az autóipari szereplők számára gyártott megoldásoknál 15%-os, más termékek esetében 10-20% közötti áremelést prognosztizál.

Június 23-án a modern fejlesztői környezetek biztonságával foglalkozó ingyenes meetup lesz. Kiderül hogyan kell a biztonságot a cég kultúra részéve tenni, hogyan lehet skálázni mindezt a deploy sebességével együtt, és lesz szó a Docker és Kubernetes biztonságáról is.

a címlapról

Hirdetés

Találkozzunk, idén is lesz SYSADMINDAY!

2021. június 19. 23:37

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Hosszú hónapok bezártsága után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal, szakmázzunk, és sörözzünk együtt.