:

Szerző: Hlács Ferenc

2021. február 2. 08:26

Bezárja a Stadiát célzó játékfejlesztő stúdióját a Google

A csapattól másfél éves fennállása alatt egyetlen cím sem látott napvilágot.

Még alig kezdődtek el a csatározások a játékstreaming-piacon, a Google máris visszavonulót fújt, legalábbis ami a saját fejlesztésű címeket illeti. A keresőóriás bejelentette, felszámolja belső fejlesztőcsapatát, a Stadia Games and Entertainment, röviden SG&E néven ismert stúdiót, és a játékkészítés helyett a platform fejlesztésére fókuszál.

A több mint 150 fős fejlesztőcsapat "nagy részét" a Google a következő hónapokban a vállalaton belül más pozíciókba helyezi át - az ágazat vezetője, Jade Raymond (aki egyébként az Assasin's Creed sorozat egyik megalkotója) ugyanakkor távozik a cégtől, noha egyelőre még nem tudni, hol folytatja pályafutását.

stadia001

A Google blogposztja szerint a lépés dacára a vállalat továbbra is elkötelezett a felhős játékstreaming mellett, amelyhez "a lehető legjobb" platformot igyekszik megalkotni. A cég ehhez kapcsolódó elképzelései ugyanakkor a Stadia rajtjakor jóval túlmutattak egy a manapság ismert címeknek otthont adó felhős játékkonzol koncepcióján, a vállalat többek között azért állította fel belső fejlesztőcsapatát, hogy azzal a Stadiának megágyazó masszív adatközpontok nyújtotta lehetőségeket maximálisan ki tudja használni, azaz a játékokban olyan megoldásokat is felvonultasson, ami asztali PC-n vagy konzolon azok teljesítménybeli korlátai miatt nem megvalósítható, legyen szó extrém nagy számú multiplayer csatákról vagy fizikai szimulációkról.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Ahogy az Ars Technica is kiemeli, a bejelentéskor a fentiek megvalósítását "négy éven belül" ígérte a cég - úgy tűnik azonban az új generációs felhős játékok fejlesztése a Google-nek túl nagy falatnak bizonyult, és a vállalat a további próbálkozás helyett alig másfél év után bedobja a törölközőt. Ez alatt az idő alatt a divízió egyetlen játékot sem adott ki - noha a blogposztban a Google arról beszél, a közeli jövőben kiadni tervezett exkluzív címek még napvilágot láthatnak.

Az SG&E felszámolásából a Stadia felhasználók szerencsére nem sokat fognak érezni, a külső stúdióktól a Google szerint továbbra is folyamatosan érkeznek majd az új címek a platformra. A saját stúdió gyors felszámolása ugyanakkor nem vet jó fényt a Google játékstreaming szolgáltatására, amelyben épp a legizgalmasabb beígért tartalmaktól búcsúzhatnak el már most az előfizetők.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról