Szerző: Hlács Ferenc

2021. február 2. 08:26

Bezárja a Stadiát célzó játékfejlesztő stúdióját a Google

A csapattól másfél éves fennállása alatt egyetlen cím sem látott napvilágot.

Még alig kezdődtek el a csatározások a játékstreaming-piacon, a Google máris visszavonulót fújt, legalábbis ami a saját fejlesztésű címeket illeti. A keresőóriás bejelentette, felszámolja belső fejlesztőcsapatát, a Stadia Games and Entertainment, röviden SG&E néven ismert stúdiót, és a játékkészítés helyett a platform fejlesztésére fókuszál.

A több mint 150 fős fejlesztőcsapat "nagy részét" a Google a következő hónapokban a vállalaton belül más pozíciókba helyezi át - az ágazat vezetője, Jade Raymond (aki egyébként az Assasin's Creed sorozat egyik megalkotója) ugyanakkor távozik a cégtől, noha egyelőre még nem tudni, hol folytatja pályafutását.

stadia001

A Google blogposztja szerint a lépés dacára a vállalat továbbra is elkötelezett a felhős játékstreaming mellett, amelyhez "a lehető legjobb" platformot igyekszik megalkotni. A cég ehhez kapcsolódó elképzelései ugyanakkor a Stadia rajtjakor jóval túlmutattak egy a manapság ismert címeknek otthont adó felhős játékkonzol koncepcióján, a vállalat többek között azért állította fel belső fejlesztőcsapatát, hogy azzal a Stadiának megágyazó masszív adatközpontok nyújtotta lehetőségeket maximálisan ki tudja használni, azaz a játékokban olyan megoldásokat is felvonultasson, ami asztali PC-n vagy konzolon azok teljesítménybeli korlátai miatt nem megvalósítható, legyen szó extrém nagy számú multiplayer csatákról vagy fizikai szimulációkról.

Online, 24 órás, haladó Kubernetes képzést indít a HWSW!

A 8 alkalmas tanfolyamra most early bird kedvezménnyel lehet jelentkezni! A képzéshez 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!

Online, 24 órás, haladó Kubernetes képzést indít a HWSW! A 8 alkalmas tanfolyamra most early bird kedvezménnyel lehet jelentkezni! A képzéshez 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!

Ahogy az Ars Technica is kiemeli, a bejelentéskor a fentiek megvalósítását "négy éven belül" ígérte a cég - úgy tűnik azonban az új generációs felhős játékok fejlesztése a Google-nek túl nagy falatnak bizonyult, és a vállalat a további próbálkozás helyett alig másfél év után bedobja a törölközőt. Ez alatt az idő alatt a divízió egyetlen játékot sem adott ki - noha a blogposztban a Google arról beszél, a közeli jövőben kiadni tervezett exkluzív címek még napvilágot láthatnak.

Az SG&E felszámolásából a Stadia felhasználók szerencsére nem sokat fognak érezni, a külső stúdióktól a Google szerint továbbra is folyamatosan érkeznek majd az új címek a platformra. A saját stúdió gyors felszámolása ugyanakkor nem vet jó fényt a Google játékstreaming szolgáltatására, amelyben épp a legizgalmasabb beígért tartalmaktól búcsúzhatnak el már most az előfizetők.

a címlapról

Hirdetés

Online, 24 órás, haladó Kubernetes képzést indítunk, most early bird kedvezménnyel!

2021. augusztus 1. 11:53

A 8 alkalmas tanfolyam tökéletes választás lehet azoknak a szakembereknek, akik teszt jelleggel már használnak Kubernetest és általános ismeretekkel is rendelkeznek, de vagy nem a mindennapok szintjén, vagy éles környezetbeli elvárások nélkül. A képzéshez most 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!