Szerző: Koi Tamás

2020. július 9. 12:35

Az ügyfelek adatközpontjába költözik az Oracle teljes felhője

Új topológiával egészítette ki felhőszolgáltatását az Oracle, mely immár komplett felhő-infrastruktúráját be tudja költöztetni az ügyfelek adatközpontjába.

Igény esetén teljes felhőinfrastruktúráját képes mostantól beköltöztetni az Oracle nagyobb partnereinek adatközpontjaiba, feltéve, hogy a cégek megfelelő ennek megfelelő értékű szerződést kötnek a vállalattal. A hibrid felhő megoldások piacán az Oracle-nél eddig nem elérhető, Oracle Dedicated Region Cloud@Customer nevű megoldás azoknak az ügyfeleknek jár, akik vállalják, hogy három évre elköteleződnek az Oracle új típusú felhője mellett, és erre a szerződés teljes időtartama alatt összesen 18 millió dollárt szánnak.

A felhőalapú számítástechnikai nagyágyúi - beleértve az Oracle-t, a Google-t, az Amazont, az IBM-et vagy éppen a Microsoftot - eddig jellemzően azt az üzleti modellt követték, hogy számítási, illetve adatközponti kapacitást, valamint különféle, ezekhez köthető szoftveres megoldásokat adnak bérbe ügyfeleik számára. Számos partner ugyanakkor továbbra is saját adatközpontjában kívánja elvégezni a feldolgozást, részben az adattovábbítással kapcsolatos potenciális problémák, nehézségek kiküszöbölése, részben belső szabályzataik alapján.

datacenter_image__small_

A szolgáltatók ezért régóta létrehozták a hibrid felhő termékeiket, melynek alapját a partner oldalon elhelyezett hardver adta, melyen a felhőszolgáltató szoftvere futott - többnyire limitált funkciókkal. Az Oracle új megoldása ezzel szemben a komplett felhő-infrastruktúrát (tehát a szoftver mellett a hardvert is) beépíti a partner adatközpontjába, meghatározott minimum havi díjért (500 ezer dollár), három éves határozott idejű szerződéssel.

Az új üzleti modellben az ügyfél úgy vásárolt felhőszolgáltatást az Oracle-től, hogy a vállalat saját szerverei számára helyet, áramot és hálózati kapcsolatot biztosít saját adatközpontjában, ugyanakkor a teljes eszköz- és szolgáltatásmenedzsment az Oracle kezében marad, vagyis bármilyen hardvermeghibásodás esetén az Oracle szakemberei végzik a diagnosztikai és javítási folyamatot

a címlapról