Szerző: Koi Tamás

2020. március 31. 11:17

Éppen csak, de nőni tudott tavaly a Huawei

Három éve nem zárt olyan alacsony profitnövekedéssel a Huawei Technologies, mint tavaly, az amerikai kereskedelmi embargó és a koronavírus járvány hatásainak dacára ugyanakkor még így is nyereséges tudott maradni a kínai tech óriás - elsősorban a hazai piacnak köszönhetően.

HIRDETÉS

Az elmúlt három év legalacsonyabb profitnövekedését produkálta 2019-ben a kínai Huawei Technologies, melyet az év közepétől az amerikai kereskedelmi embargó, az év végén pedig a koronavírus gazdasági hatásai egyaránt sújtottak. A vállalat ezzel együtt is nyereséges tudott maradni, intő jel ugyanakkor, hogy a legvékonyabb profitnövekedést éppen abban a szegmensben érte el, mely számára a legfontosabb: a mobilhálózati megoldások piacán.

A cég frissen közzétett üzleti jelentése szerint a 2019-es nettó profit 62,7 milliárd kínai jüan (nagyjából 8,9 milliárd dollár) volt, 5,6%-kal több, mint egy évvel korábban. Az azt megelőző évben a profitnövekedés elérte a 25%-ot, ami jól jelzi, hogy a kínai céget ha nem is küldte padlóra, de alaposan lefékezte az amerikai kormány embargója és egyéb megszorító intézkedései.

huawei_store

Száz új fejlesztőt keres a Docler, akár 2,5 milliós fizetéssel (x)

A IT szektorban is kimagasló bérezéssel keresi a legjobb magyar fejlesztőket a Docler Holding - nem csak a hazai irodákba.

Száz új fejlesztőt keres a Docler, akár 2,5 milliós fizetéssel (x) A IT szektorban is kimagasló bérezéssel keresi a legjobb magyar fejlesztőket a Docler Holding - nem csak a hazai irodákba.

A Huawei árbevétele a tavalyi évben mintegy 19%-kal, 858,8 milliárd jüanra nőtt, a legnagyobb mértékben, 34%-kal az okostelefonokat és más, elektronikai termékeket gyártó és forgalmazó fogyasztói üzletág tudta növelni a bevételét. A növekedés ugyanakkor java részt a belpiacnak köszönhető, csak a kínai eladások 506,7 milliárd jüant tettek ki a fenti összegből, itt a növekedés egyébként meghaladta a 36%-ot. Eközben a ázsiai térségben (Kínát leszámítva) az eladások 13,9%-kal estek, míg Európában csupán 0,7%-kal nőttek.

Intő jel lehet mindeközben, hogy a mobilszolgáltatók számára gyártott hálózati berendezéseket, így többek közt 5G-s eszközöket forgalmazó hálózati üzletág éves szinten 3,8%-os növekedést tudott elérni - kérdés, hogy a legfontosabbnak számító európai piacon a koronavírus hatására elhúzódó vagy késve induló 5G-s kiépítések, tenderek és az amerikai lobbi hatására ez a trend jövőben hogyan változhat majd.

a címlapról