Szerző: Koi Tamás

2019. szeptember 27. 14:34:00

Egy cégbe vonja össze erőit a Media Markt

Egyesíti erőit a Media Markt Magyarországon - október 1-től a cég bolthálózatát és a webáruházat üzemeltető Kft.-k beolvadnak a Media Markt Saturn Holding Kft-be.

Szeptember végén egy cégbe szervezi tevékenységét Magyarországon a Media Markt áruházlánc, beleértve a 32 üzletet és a webáruházat. A változás hatására a Media Markt Saturn Holding Kft. a legnagyobb, elektronikai termékeket forgalmazó kereskedőcéggé válik hazánkban, miközben az eMAG és az Extreme Digital egyesíti erőit - de még ez is feltételezhetően csak a harmadik helyre elég majd a képzeletbeli dobogón a Media Markt és az Euronics mögött.

A Media Markt magyarországi üzleteit üzemeltető Kft-k egy kézbe kerülését idén májusban jelentették be a felek. A hazai áruházak zömét jelenleg egy Kft. kezeli, az említett 32 üzlet és a webshop összesen 22 céghez tartozik, illetve tartozott. Szintén a Media Markt Saturn Holding része lesz október 1-től a tavaly alapított Media Markt Retail Cooperation Kft, mely TESCO áruházakban található 10 Media Markt értékesítési egység működéséért felel.

media_markt_arena
media markt áruház a budapesti aréna plázában

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az összeolvadásnak vásárlói szempontból kevés jelentősége lesz, azon kívül, hogy mostantól mindegyik boltban ugyanattól a cégtől származó számlát kap a vevő, a Media Markt Saturng Holding eredményeit tekintve ugyanakkor óriási változások várhatók. Iparági szakértők szerint az összeolvadás egyik legfájóbb pontja a konkurencia számára nem pusztán az lesz, hogy a cég ezzel toronymagasan piacvezetővé válik az elektronikai kiskereskedelemmel foglalkozó üzletláncok mezőnyében, hanem az is, hogy pénzügyi szempontból lényegében láthatatlanná válik a Media Markt webshopjának a forgalma.

A Media Markt hálózat üzemeltetésének átalakulása mellett rövidesen várható az e-kereskedelmi piac két nagyágyújának, az eMAG-nak és az Extreme Digitalnak az összeolvadása, melyet március 21-én jelentettek be a felek. A két cég együttes árbevétele egyes kalkulációk szerint ugyanakkor még így sem tudja majd megközelíteni a Media Markt-ét, jóllehet az Extreme Digital az erős online jelenlét mellett alapvetően kisebb szaküzleteket üzemeltet, az eMAG pedig csak online értékesítéssel van jelen a hazai piacon. Az Extreme Digital és az eMAG fúzióját a Gazdasági Versenyhivatal döntését követően a harmadik negyedévre várták az érdekeltek, eddig azonban nem érkezett hír arról, hogy az ügyletre rábólintott volna a versenyhatóság.

A GKI Digital május végi felmérése szerint a magyar e-kereskedelmi piacot tavaly az eMAG vezette, őt követte az Extreme Digital majd a Media Markt.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:54

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.