Szerző: Hlács Ferenc

2019. szeptember 16. 14:35

Szigorúbb ellenőrzést vezet be családi csomagjainál a Spotify

A cég az egy Premium Family csomagba tartozó felhasználók helyadatai alapján ellenőrzi majd, azok valóban egy háztartásban élnek-e.

Szigorúbban ellenőrzi majd a családi csomagok felhasználóit a Spotify, hogy meggyőződjön róla, tényleg az egy fedél alatt lakók veszik-e igénybe a kedvezményes konstrukciókat. Hivatalosan a Premium Family csomagot a vállalat az egy háztartásban élő családtagoknak szánja, akik akár hatan is igénybe vehetik azt, összesen havi 8 eurós áron - ezzel pedig számottevően jobban járnak, mint ha minden hónapban ki kellene fizetniük a teljes, 5 eurós fejenkénti Premium előfizetési díjat.

A kedvezményes árazás nem meglepő módon sokak figyelmét felkeltette, több esetben pedig olyan "családok" is szerveződtek a szolgáltatásban, akik valójában korántsem egy fedél alatt élnek - vagy legalábbis nem mind a hatan. A vállalat az ilyen visszaéléseket szorítaná ki frissített felhasználási feltételeivel, amelyeket a CNET szúrt ki. A Premium Family csomagra vonatkozó új (augusztusban frissített) feltételek szerint a konstrukciót igénybe vevő előfizetőknek időről időre elérhetővé kell tenniük helyadataikat a szolgáltatás számára, hogy az ellenőrizhesse, valóban egy háztartásban élő családról van-e szó.

spotifyill

Miután a felhasználó feliratkozik a konstrukcióra, a szolgáltatásban meg kell adnia otthoni címét a Google Maps segítségével - ugyanezt pedig minden, az adott csomaghoz csatlakozó felhasználónak is meg kell tennie. Ezt követően a vállalat egyik a CNET-nek nyilatkozó szóvivője szerint a cég nem tárol további helyadatokat, illetve nem is követi a felhasználók pozícióját. A nyilatkozat ugyanakkor némileg szembemegy a Spotify felhasználási feltételeivel, amelyek szerint a szolgáltatás "időről időre" ellenőrizheti a felhasználók tartózkodási helyét, a csalások elkerülésére.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Spotify-nak korábban már volt hasonló próbálkozása, tavaly egy pilot program keretében pontos GPS koordinátákat kért bizonyos felhasználóitól, ugyanakkor az előfizetők heves tiltakozására válaszul végül leállított a kezdeményezést. Egyelőre kérdéses azonban, hogy mennyiben lesz más a felhasználók reakciója a mostani feltételek életbe lépésekor - ráadásul az sem világos, a cég pontosan milyen gyakorisággal tervezi monitorozni a felhasználók pozícióját, hogy megbizonyosodjon róla, valóban a lakóhelyükön tartózkodnak.

A lépés kapcsán a CNET-nek megszólaló, egyesült királyságbeli Privacy International adatvédelmi szervezet is aggodalmának adott hangot, mondván, jelenleg nem igazán átlátható, pontosan hogyan használja majd a Spotify a begyűjtött helyadatokat. Utóbbiak azért is számítanak különösen érzékeny információknak, mert birtokukban aránylag egyszerűen beazonosíthatók a felhasználók, még akkor is, ha anonimizált adatokról van szó.  Spotify mindenesetre tartja magát hozzá, hogy az adatokat csak a családi csomag ellenőrzésére használja, sem reklámok targetálásához, sem egyéb belső használatra nem tárolja azt.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról