Szerző: Habók Lilla

2019. augusztus 23. 09:34

Három hónapra nőtt a Spotify ingyenes prémium időszaka

Az eddigi egy hónaphoz képest már három hónapig próbálható ki ingyen a Spotify Premium minden változata, hogy aztán a cég reményei szerint a kipróbálók előfizetővé váljanak.

Az eddigi egy hónap helyett most már három hónapra kaphatnak ingyenes prémium Spotify-hozzáférést azok a felhasználók, akik eddig még nem próbálták ki a streaming szolgáltatás fizetős változatát. A vállalat közleményében felhívja a figyelmet, hogy ez nem csak egy korlátozott idejű akció, hanem globálisan mindenki számára kiterjeszti a kezdeti prémiumhasználat idejét. A változtatás mától lép életbe az egyéni és a diákcsomagokkal kapcsolatban, a későbbiekben pedig a családi és a még tesztelés alatt álló Duo csomagoknál.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A három hónapos próbaidőszakot követően a Spotify Premiumot hazánkban havi 5 eurós áron kínálja a streaming cég - míg a hallgatói csomag 2,5 euró, a családok pedig 8 eurós költségen osztozhatnak havonta. Ezért cserébe a szolgáltatás többek közt offline zenehallgatást, reklámmentességet, korlátlan számú zeneátugrást és jobb hangminőséget ígér. A családi csomag pedig pont a héten kezdett fokozatosan minden országban bővülni néhány új funkcióval is, úgy mint a családi lejátszási lista (familiy mix) és a gyerekeket az obszcén dalszövegek ellen védő szülői felügyeleti eszköz.

spotify_premium_3_honap

A Spotify soha nem is titkolta, hogy a legtöbb előfizetőt az ingyenes prémium próbaidőszakokkal tudja becsábítani, és hosszú időre a szolgáltatáshoz kötni. A felhasználók így találkoznak a streaming megoldás kedvezőbb funkcióival, a három hónap pedig potenciálisan még több előfizetőt jelenthet a prémium szolgáltatás jobb megismerésén keresztül. A vállalat pedig már csak azért is szeretné gyorsabban növelni az előfizetők számát, mert a legutóbbi pénzügyi negyedéves jelentése szerint a saját várakozásain alul maradt a három hónap alatt begyűjtött 8 millió új előfizetővel (a 8,5 millióhoz képest).

Így már a Spotify 108 millió fizetős felhasználóval rendelkezik a 232 millió havi aktív felhasználója közt, ami még mindig több az Apple Music júniusban jelentett 60 millió előfizetőjénél. Az iparági források szerint viszont az Apple zenei streaming megoldása az Egyesült Államokban már több előfizetőt tudhat magáénak a svéd konkurensnél. A két vállalat közt amúgy is folyamatos a verseny és az adok-kapok, ami szintén ösztönözhette a Spotify-t, hogy az Apple stratégiájához hasonlóan szintén három hónapos ingyenes prémium szolgáltatást kínáljon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról