:

Szerző: Koi Tamás

2019. szeptember 6. 10:50

Megújult, de megtartotta korlátait a TV GO

Megújította saját televíziós OTT-platformját a Magyar Telekom. A TV GO-t érintő fejlesztések ugyanakkor elsősorban a lejátszófelület átalakítására korlátozódnak, a tartalmi/műszaki háttér maradt a régi.

Csütörtökön megújította saját üzemeltetésű OTT-platformját a Magyar Telekom. A TV GO mind weben, mind okostelefonokon új felületet/applikációt kapott, ezzel lecserélve az idestova öt éve szinte teljesen változatlan dizájnt. A platform műszaki háttere ugyanakkor nem változott, ezzel együtt bizonyos, kezdetek óta fennálló limitációk is megmaradtak.

A megújult TV GO-val a Telekom saját bevallása szerint egy átláthatóbb, "napjaink igényeihez igazodó" felületet kívánt alkotni hozzáféréstől függetlenül. Az élő és visszanézhető műsorokat, valamint VoD-szolgáltatást egyaránt tartalmazó TV GO-ba megújult magazin is került - a Telekom a magazinos tartalmat az OTT-platform indulásakor lényegében az Origónak szervezte ki, ám annak értékesítését követően megszűnt ez az együttműködés.

tvgo_new

Az új TV GO-t tévéelőfizetéssel rendelkező telekomos ügyfelek és más szolgáltató ügyfelei egyaránt használhatják, telekomosként ugyanakkor jóval szélesebb tartalomválaszték érhető el a platformon (ez jelenleg 88 tévécsatornát takar). Nem változott az a korábbi limitáció, hogy egy előfizetéshez maximum két eszköz (okostelefon, tablet vagy PC) rendelhető hozzá, függetlenül attól, hogy ténylegesen hány streamet szolgál ki a rendszer.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

A megújulással nem változott a TV GO-val kompatibilis eszközök köre sem, így bár technológiailag nyilván megvalósítható lenne, továbbra sincs az OTT-szolgáltatások túlnyomó többségénél sztenderdnek számító Chromecast-támogatás, illetve okostévés app. Ennek nyilvánvaló oka, hogy a Telekom nem szeretné, ha az OTT-szolgáltatásával nagy képernyőn tévéznének előfizetők tömegei, ezzel lényegében a saját, otthoni vezetékes vagy sat tévészolgáltatását kannibalizálva.

Könnyen lehet ugyanakkor, hogy a Telekom belátható időn belül kénytelen lesz változtatni ezen a stratégiáján, rövidesen érkezhet ugyanis a szolgáltató új IPTV-platformja, melyet az Ericssonból kiszervezett MediaKind fejleszt (MediaRoom). Ennek a platformnak éppen az jelenti az esszenciáját, hogy eszközöktől függetlenül ugyanazt a tartalmat teszi elérhetővé IP-alapú transzferrel, vagyis mindegy, hogy okostelefonon, tévés appon vagy set-top box segítségével, vezetékes vagy mobilneten keresztül tévézik valaki, ugyanazt a tartalmat kapja.

Az új platform bevezetésének ütemtervét egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Telekom.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.