Szerző: Hlács Ferenc

2019. augusztus 27. 14:44

Terminálba ágyazott reklámmal kísérletezett a Standard JavaScript library

Új bevételi forrást keres a fejlesztőcsapat, a terminálban megjelenő hirdetések azonban nem arattak sikert, a közösség gyorsan hangot adott nemtetszésének.

Merész, és a fejlesztők körében erősen megosztó monetizációs stratégiába kezdett a népszerű, havonta csaknem hárommillió alkalommal letöltött Standard JavaScript library csapata: a library az npm JavaScript csomagkezelővel történő telepítéskor, méretes banner hirdetést dob fel a terminál felületén. Nem meglepő módon a fejlesztői közösség jelentős része felháborodással fogadta a lépést, miután ahogy a ZDNet által idézett egyik egyesült államokbeli fejlesztő fogalmaz, a terminál a hirdetésmentes felületek "utolsó bástyája" - de a megoldás több más problémát is felvet.

A Standard 14.0.0-s verzió érkező hirdetések mögött a Funding library dolgozik, amelyet a fejlesztők az új kiadáshoz csomagoltak. A megoldáson keresztül hirdetők a felhasználók termináljaiban vásárolhatnak hirdetési felületet, az libraryt felhasználó nyílt forrású szoftverek telepítése során - a megjelenő hirdetések egyébként semmilyen felhasználói adatot nem gyűjtenek. A Funding gazdái a hirdetésekből befolyó összegeket megosztják a nyílt forrású projektekkel, amelyek hagyományosan nehezen tudnak bevételhez jutni.

standardjs

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Azonban míg egyesek szerint egy-egy hirdetés felbukkanása a parancssorban kis áldozat a nyílt forrású szoftverek támogatására, többen azt kifogásolták, hogy a telepítés utáni hirdetések a logfájlokba is bekerülnek, ami a különböző alkalmazásokhoz kapcsolódó debugging feladatokat is megnehezíti. Egyes JavaScript csomagok ráadásul akár több száz függőséggel is rendelkeznek, ha pedig a hasonló hirdetési gyakorlatok elterjednek, az komoly nehézségeket okozhat a fejlesztőknek.

Sokan a Funding kapcsán is hasonlóan lendületes terjeszkedéstől félnek, ráadásul jóval zavaróbb következményekkel - nemtetszésüknek pedig hangot is adnak. A negatív visszhang miatt a Funding hirdetéseket az elsők között bevezető Linode is inkább úgy döntött, kihátrál a gyakorlat mögül, tweetje szerint a napokban leállította a terminálos hirdetéseket. A heves negatív érzelmeket az is jól mutatja, hogy már meg is született az első, terminálokra szánt hirdetésblokkoló, amely épp a Funding npm modulja, illetve a hasonló megoldások reklámjait hivatott kiszűrni.

A Standard library fejlesztőinek GitHub posztja szerint a funkciót kísérleti jelleggel vezették be, hogy kipróbálják mint lehetséges új bevételi forrást, ugyanakkor már lekapcsolták azt. A poszt rávilágít, hogy a Standard és sok más nyílt forrású projekt is komoly nehézségekkel küzd a bevételi források kapcsán, a vállalati partnerek még ha támogatnak is egy-egy projektet, annak összege jellemzően éppen elég, vagy kevés rá, hogy azt a víz felett tartsa.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról