Szerző: Koi Tamás

2019. június 25. 10:43

Az Apple szerint túloz és sarkít a Spotify

Válaszolt a Sportify által idén márciusban benyújtott panaszban szereplő állításokra az Apple. A cég szerint a Spotify erősen túlzó állításokat fogalmazott meg az úgynevezett "Apple adó" kapcsán, a streamingszolgáltató valójában a fizetős ügyfélbázisának elhanyagolható része után fizeti meg az App Store jutalékot.

Az Apple szerint erősen túlzó és sarkító megállapítások szerepelnek a Sportify által idén márciusban az Európai Unió versenyügyi szerve számára benyújtott panaszában, mely a cég által alkalmazott jutalékrendszer diszkriminatív működését kifogásolta. A cupertinói vállalat az Európai Bizottság számára küldött válaszában leszögezi, a streamingszolgáltató fizetős ügyfeleinek csupán elenyésző része után ad részesedést az Apple-nek az App Store szerződési feltételei alapján.

A Spotify-nál, a világ egyik legnépszerűbb zenei streamingszolgáltatójánál március közepén telt be a pohár az Apple-lel folytatott eredménytelen egyeztetéseket követően: A cég ekkor jelentette be, hogy bepanaszolja az Apple-t az Európai Bizottság versenyügyi hivatalánál, amiért szerinte a cupertinói óriás tisztességtelen módszerekkel próbálja korlátozni a versenyt azokon a piacokon, melyekre saját ökoszisztémája is kiterjed. A Spotify beadványának középpontjában az az egyébként már számos más, tartalomipari szereplő, így köztük többek közt a Netflix által is kifogásolt "Apple adó" áll, melyet az Apple minden, az App Store-ból letöltött alkalmazáson belül kezdeményezett fizetési tranzakció után beszed. Vagy legalábbis majdnem.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Daniel Ek vezérigazgató a cége blogján közzétett posztban részletezte a probléma hátterét, mely leginkább akkor húsba vágó a Spotify számára, ha a felhasználók az iOS-eszközökre letöltött appon belül váltanának az ingyenesről valamelyik előfizetéses modellre. Az App Store szigorú szabályzata ráadásul mindent megtesz annak érdekében, hogy az IAP (in-app purchase) rendszert ne kerülhesse meg a platformtulajdonos, így a tartalomszolgáltatók által fejlesztett appok nem tartalmazhatnak semmilyen, külső fizetési oldalra mutató vizuális elemet (gombot) vagy hivatkozást.

A Spotify az Apple üzletpolitikai döntésének hatására kénytelen volt évekkel ezelőtt kilépni az IAP-rendszer alól, miközben az Apple elindította saját, rivális zenei streamingszolgáltatását, az Apple Music-ot, melynek havi díját ráadásul a konkurenciához mérten állította be - úgy, hogy közben a rivális platformoktól megkövetelte az előfizetési díj után megfizetett 30%-os jutalékot. 

Az Apple válaszában kifejtette, a Spotify az IAP-rendszer működése alatt mindössze 680 ezer ügyfél után fizette meg a 30 helyett 15%-os jutalékot, ami a jelenlegi fizetős ügyfélbázis alig több, mint fél százalékát jelenti. Egyes források szerint a streamingszolgáltató a kiadókkal kötött különféle keresztfinanszírozási megállapodásoknak köszönhetően valójában ennél is kevesebbet kell saját zsebből előteremtsen a jutalékfizetési rendszerben.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

0

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.