Szerző: Hlács Ferenc

2019. július 8. 10:04

Reklámmentes, előfizetéses hírolvasó szolgáltatást indíthat a Mozilla

A szervezet már elkezdte felmérni, a felhasználók mennyire nyitottak egy hasonló szolgáltatásra.

Folytatja az új monetizációs lehetőségek utáni tapogatózást a Mozilla: a szervezet ezúttal egy reklámmentes hírolvasást lehetővé tevő előfizetés kapcsán vizsgálja a felhasználók hozzáállását. A Mozilla kapcsolódó oldalán már fel is tűnik a feliratkozási opció a szolgálatatásra havi 5 dollár ellenében, ugyanakkor ez a gomb egyelőre csak egy kérdőívhez vezet, amellyel a Mozilla az "Ad-free Internet" néven emlegetett szolgáltatással kapcsolatos érdeklődést méri fel. Egyes felhasználóknak a cég már véletlenszerűen kiküldött böngészős értesítésekkel is elkezdte ajánlani a terméket.

A szolgáltatás nem csak cikkeket, de azok hangos verzióit is tartalmazza majd, továbbá a különböző eszközök között szinkronizálható könyvjelzőket, exkluzív tartalmakat és egy dedikált alkalmazást is - mindezt hirdetések nélkül. Hasonló megoldásokat már több cég gondozásában is láthattunk, az első értesülések szerint a Mozilla is egy hasonló vállalattal együttműködve teszi majd elérhetővé saját termékét, amely a Scroll szolgáltatására támaszkodik majd. A Scroll lényegében a fentebb sorolt funkcionalitást teszi elérhetővé, 12 médiapartnerrel együttműködésben, mint a The Atlantic, a USA Today vagy a Vox. Az "Ad-free" vagy hirdetésmentes internet elnevezés így enyhe túlzásnak hat, mindenesetre amennyiben a szolgáltatás elindul, vélhetően a Mozilla a partnerlapok számát is igyekszik majd bővíteni. Utóbbiakkal a befolyó előfizetési díjakat a szervezet megosztja, noha arról nem árult el részleteket, hogy pontosan milyen arányban.

mozill

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Mozilla egyre több területen próbál magának stabil bevételi lábat találni, jelenlegi forrásai mellett. A Mozilla pillanatnyilag elsősorban a különböző online keresőmotorokkal kötött megállapodásaira támaszkodik, közülük is főként a Google-ra, a cég bevételeinek mintegy 90 százaléka származik a keresőktől begyűjtött összegekből. A maradékot javarészt a Mozilla szárnyai alatt működő Pocket hírolvasó és -kurátor app szponzorált tartalmai adják, amely egy ideje a Firefoxban beépítve megtalálható.

Ezt egészítheti ki az előfizetéses hírolvasó felület - illetve az őszre ígért prémium Firefox verzió is. Utóbbiról a Mozilla szűk egy hónappal ezelőtt beszélt, annál a havidíjért cserébe tervez extra szolgáltatásokat, például VPN-t és online tárhelyet biztosítani a felhasználóknak. A jelenleg ingyenesen elérhető funkciók ugyanakkor továbbra is díjtalanok maradnak. Azt egyelőre nem tudni, hogy az új hírolvasó szolgáltatás rajtját a Mozilla pontosan mikorra tervezi, mindenesetre a jelenlegi híroldal-felhozatal elsősorban az egyesült államokbeli felhasználóknak lehet vonzó - legalábbis ha nem használnak hirdetésblokkolót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról