Szerző: Hlács Ferenc

2019. május 2. 12:15

Megérkezett a Valve VR szemüvege

A Valve Index jókora látómezővel és tisztességes frissítési gyakorisággal fogná meg a felhasználókat - a tartalmi oldalról azonban a cég hallgat.

Végre bemutatkozott a Valve régóta pletykált VR szemüvege, amely a tervek szerint még júniusban a boltokba is kerül. Sajnos a várakozásokkal ellentétben a bejelentéshez nem kapcsolódott új, VR tartalom is, így egyelőre nem tudni, milyen címekkel-élményekkel igyekszik majd a rajtkor a vállalat hátszelet adni készülékének.  

valveindex01

Az eszköz, akárcsak a HTC Vive és Oculus Rift modellek, PC-hez csatlakoztatva lesz használható. Specifikációit tekintve ugyanazt a felbontást hozza, amelyet például a HTC Vive Prónál is láthattunk, vagyis összesen 2880x1600 pixelt sorakoztat fel, két önálló LCD kijelzőn, ami szemenként 1440x1600 képpontot jelent. Az előrelépést azonban sokkal inkább a jelentősen nagyobb látómező jelenti, amelyet a cég fejlesztői egészen 130 fokig tornáztak fel, valamint az ugyancsak felturbózott frissítési ráta. Bár az eszköz az említett Vive-ból is ismert 90 hertzen is működik, lehetőség van azt 120, sőt, akár 144 hertzen is használni, a rendelkezésre álló erőforrásoktól függően. Ez sokaknál kiküszöbölheti a hosszabb távú használat során előforduló émelygést, ami a gyártó szerint kulcsfontosságú lehet nem csak játékoknál, de a vállalati felhasználás során is. A kényelemhez a headset szemlencséinek állítható kialakítása is hozzájárul, így a készüléket szemüvegben használók is saját igényeiknek megfelelően pozicionálhatják azokat.

valveindex02

A hangzásról az eszközön található, beépített mikrofonnal szerelt hangszórók gondoskodnak - noha azok felhasználó fülénél találhatók, nem a szó szoros értelemben vett fülhallgatókról van szó, az eszköz valamivel a felhasználó füle fölött lévő, 3D-hangzású hangsugárzókat használ. A készülékre mindenesetre egy 3,5 milliméteres jack is jutott, ha valaki inkább saját fejhallgatóját venné fel a játékhoz vagy akár munkához.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A szemüveg előlapján két kamerát is találunk, ezek ugyanakkor nem a helymeghatározást, hanem az AR funkciókat szolgálják, illetve hogy a viselő a szemüveg levétele nélkül is láthassa környezetét. Az előlapon ugyancsak érdekesség a "frunk" (front+trunk) névre keresztelt bővítőfoglalat, amelyben egy USB 3.0 aljzat található. Ide fejlesztők tetszőleges kiegészítőket hozhatnak létre a headset funkcionalitásának kiterjesztésére - noha erre a vállalat sajnos nem készült saját fejlesztésű példával, így az érdeklődők kénytelenek lesznek megvárni, milyen ötletekkel rukkolnak elő a szemüveg első tulajdonosai.

valveindex03

A PC-khez a Valve Index egyetlen, ötméteres kábelen csatlakozik, az eszközhöz továbbá a megszokott két mozgásérzékelővel szerelt kontroller is párosul, illetve ugyancsak kettő, SteamVR 2.0 külső bázisállomással is kiegészül a felhasználó helyzetének meghatározásához. Az eszköz igény szerint további két állomással is kiegészíthető, így akár egy 10x10 méteres játéktér is kialakítható vele. A kontrollerek mozgását egyenként 87 szenzor követi, amelyek nem csak a kéz, de az ujjak pozícióját is figyelik.

valveindex04

A teljes pakk, a kontrollerekkel és külső állomásokkal összesen nettó 1000 dollárba kerül majd, amivel a cég jelentősen fölélicitál a konkurenciának - ugyanakkor bázisállomások nélkül nettó 750, kontrollerek nélkül pedig nettó 500 dollárért is megvásárolható lesz a szemüveg.

a címlapról