Szerző: mz

2000. október 25. 22:13

A jövő IP alapú telefóniája

[IDG] Az utóbbi időben megjelent hangtovábbító protokollok segítségével a hagyományos, telefonvonalakon keresztül folytatott telefonbeszélgetés a múlté lehet. Ezek a protokollok IP alapúak, így lehetővé teszik az IP alapon futó hálózatokon keresztül folytatott beszélgetéseket.
Érdekes aspektus, hogy az új protokollok segítségével az e-kereskedelem is megváltozhat, illetve lendületet kaphat. Sok vásárló ugyan szívesen költené el a pénzét valamelyik on-line áruházban, ám további információkhoz szeretne jutni egy-egy termékről. A jövőben lehet, hogy egy gombra kattintva azonnal beszélhet egy asszisztenssel, és további segítséget kaphat a választáshoz.
A PC-t jelenleg jellemzően az internet-oldalak böngészésére használjuk, leveleket írunk és olvasunk rajta - azaz írásban kommunikálunk a többi emberrel. A jövőben a kommunikációra jelenleg még nem használt eszközök is jelentősen átalakulhatnak. Maga a PC is egyféle kommunikációs központtá alakulhat, lehetővé téve az információtovábbítás minden formáját.
Napjainkban a szerencsésebbek több telefonszámot is használnak: egy munkahelyit, egy mobilt, egy otthonit, netalán az autóban is van egy készülék; ha valakit el akarunk érni, ezeket mind végig kell hívogatni. Ez mindkét fél számára kényelmetlen, hiszen több számot kell fejben tartani, és tovább is tart, mire a keresett személyre bukkanunk. Megoldást kínál a Session Initiation Protocol (SIP), mely képes a hívások irányítására a különféle számok közt, melyek közül elegendő egyet tárcsázni - ez mint egy e-mail cím fog viselkedni. Megadhatjuk, hogy hol kik érhetnek el minket, majd az azonosítást követően már a kiszolgáló feladata a hívások szétválogatása és irányítása akár egyszerre több számra is - valamelyiken majd fogadjuk azt.
A Sun már meg is tette az első lépéseket, általános célú API-ja támogatni fogja a különböző Internet-telefónia protokollokat. A Java API for Integrated Networks - JAIN - a Sun új fejlesztése, mely a jövőben általános, a különböző protokollokat összefogó API-vá fejlődhet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról