Szerző: Habók Lilla

2018. november 19. 10:30

Platformmal újít a Zendesk a CRM területén

Már el is készült a szeptemberben felvásárolt Base "zendeskesített" alkalmazása. A cég pedig minden eddigi termékét elérhetővé tette a CRM-re fókuszáló Zendesk Sunshine platformon, hogy a fejlesztők különböző alkalmazásokat készíthessenek az adatokhoz.

Új fejlesztői platformot jelentett be a Zendesk fogyasztói fókuszú alkalmazások készítésére a Relate konferencián. A Zendesk Sunshine folytatja a vállalat törekvését a fogyasztói szolgáltatások területén, amelyet szeptemberben a Base értékesítéstámogató és -automatizáló megoldással, valamint a mögötte álló FutureSimple startup felvásárlásával kezdett el. Az eddig kifejezetten az ügyfélszolgálati megoldásokkal foglalkozó vállalat látható módon bővíteni szeretné portfólióját, hogy szélesebb kínálatot nyújtson az ügyfélkapcsolatokkal foglalkozó cégeknek.

Ezúttal a Zendesk Sunshine a CRM versenybe egy olyan platformmal száll be, amelyen keresztül a cégek elkészíthetik a saját alkalmazásaikat, továbbá tárolhatják, kezelhetik és összekapcsolhatják a fogyasztói adataikat - mondta Mikkel Svanem a Zendesk vezérigazgatója a TechCrunch-nak. A platformra építhető alkalmazások a fogyasztói élmény és a fogyasztói kapcsolatok kategóriába tartozhatnak, miközben összekapcsolhatók bármilyen más üzleti alkalmazással. Ezenkívül a Sunshine natívan az Amazon publikus felhőjére épít, így a fejlesztők ezen keresztül hozzáférhetnek az AWS nyílt forrású eszközeihez.

zendesk_sunshine

Mint Svanem elmondta, ez csak az első lépés a Zendesk termékeinek és szolgáltatásainak kibővítésére, továbbá a cég a platformra a következő években még inkább építeni fog. A vállalat egy olyan CRM platformot szeretne fejleszteni, amelyre bárki készíthet bármilyen típusú alkalmazást az ügyfelekkel kapcsolatban, és amelyen az adatok "szabadon áramolhatnak" a szolgáltatások, a beszállítók és az alkalmazások között. Azaz könnyebb lesz például nyomon követni egy helyen az ügyfélszolgálati üzenetváltásokat, a vásárlásokat és a szállításokat egy-egy adott ügyfél kapcsán.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Első körben a platformon minden Zendesk termék elérhető lesz, beleértve például az új Customer Interaction History-t, amely minden ügyféleseményt egy historikus idővonalon mutat. Továbbá két "új" termék is megjelent, a Zendesk Sell valójában a szeptemberben felvásárolt és már 5 ezer előfizetővel rendelkező Base értékesítésautomatizáló megoldás (felhasználónként havi 19-199 dollár), míg a Zendesk Explore pedig egy új analitikai megoldás felhasználónként havi 9 dollárért a Zendesk Support mellé - a termékek árazása pontosabban itt található. A Sunshine használata a vállalati csomagon belül ingyenes lesz a fejlesztőknek.

Érthető a Zendesk újonnan indult rajongása a CRM terület iránt, mivel a Gartner elemzése szerint 2017-ben ez vált a legnagyobb szoftverpiaci területté, és 2018-ra szintén ezt jósolta a leggyorsabban növekvő területnek. A Zendesk mellett viszont nagyon erős versenytársak vannak jelen a piacon a Salesforce, a Microsoft vagy az Oracle formájában. Ráadásul az SAP is hatalmas erőforrásokat vet be, hogy visszaszerezze pozícióját a C/4 HANA megoldáscsomagon keresztül. Emellett pedig az SAP az elemzők csodálkozását is kiváltó 8 milliárd dolláros ajánlatot is tett a Qualtrics véleményfelmérő cégnek. Úgy bár a Zendesk törekvése teljesen egyértelmű, és jó alapokkal is rendelkezik a CRM területen, de nagyon erős versenytársakkal kell majd szembenéznie.

a címlapról