Szerző: Habók Lilla

2018. november 12. 09:11

A Foursquare adatait használhatja a TripAdvisor

Úgy látszik, a Foursquare egészen megtalálta a helyét a vállalati szolgáltatások piacán. A helyalapú információkra építő Pilgrim fejlesztőkészletet a közösségi ajánlások területén még konkurensnek számító TripAdvisor is elkezdi használni.

Bejelentette a Foursquare, hogy partneri megállapodást kötött a hotel-, étteremajánlók és egyéb utazási tartalmak megjelenítésére specializálódott TripAdvisorral. Mióta a Foursquare különvált a bejelentkezésekhez kapcsolódó Swarm közösségi alkalmazástól, azóta főleg a vállalati lokációs adatplatformként szolgál, és így különböző, korábban akár konkurens cégekkel dolgozik együtt. A cég ugyanis hiába a tarolta le régebben a lokációs szolgáltatások-ajánlások piacát, de a vitatott fejlesztésekkel kardjába dőlt a közösség megoldás. Viszont vállalati adatplatformként még megtalálhatja a cég a helyét, és hogy ebben a befektetők is bíznak, azt egy múlt havi befektetési kör is mutatja.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Foursquare (és a Swarm) az elmúlt közel egy évtizedben 13 milliárd bejelentkezést szolgált ki, úgyhogy nagyon jól tisztában van az utazók preferenciáival. Az Egyesült Államokban önmagában 70 millió felhasználóval rendelkezik, akik közül 10 millió beállította a folyamatos (always-on) helyzetmegosztást, amiből a cég rengeteg következtetést le tudni vonni a jellemző útvonalakról, hogy például egy hotel vendégei hol szoktak ebédelni - nem csak a GPS koordináták, hanem például a Wi-Fi-jelek alapján. Az információk viszont nyilvánvalóan maguknak a helyszíneknek is rendkívül értékesek, úgyhogy erre fejlesztette ki a cég a Foursquare Analytics szolgáltatást is, amely a kereskedők és a különböző márkák számára nyújt információkat a forgalmi adatokról, azok méretétől függetlenül.

Amellett, hogy az analitikai adatok önmagukban is fontosak lehetnek, a cég hosszú évek óta fejleszti a Pilgrimet, amelynek SDK-ja 2017-ben jelent meg, hogy segítse a fejlesztőket a releváns és azonnali helyalapú információkra épülő funkciók, azonnali értesítések fejlesztésében. A Foursquare egyrészt a saját alkalmazásaiban használja fel ezeket az adatokat, például menüt ajánl, ha a felhasználó betér egy étterembe. Ezenkívül viszont az SDK-val nagyon sok más vállalat is dolgozik, mint például a Tinder, a Spotify, az Uber vagy a Hilton. A rendszer képes megjelölni a gyakran ismétlődő helyszíneket (otthon, munkahely), vizualizálja a felhasználók és a helyszínek adatait, és ami a legfontosabb, hogy viselkedés és közelség alapján kínál funkciókat, például célzott zenéket ajánl adott helyszíneket vagy kuponos akciókat jelenít meg.

foursquare_pilgrim_funkciok

A Pilgrim SDK főbb funkciói

Ehhez szeretné a TripAdvisor is használni a Pilgrim SDK-t, hogy személyre szabja az utazók minden lépését az álmodozástól, a tervezésen át a foglalásig és az út megtapasztalásáig - írja a közlemény. A Google és az Ipsos kutatása szerint a felhasználók az idejük 40 százalékát a térkép nézegetésével töltik egy utazási foglaláskor, ezért a Foursquare is többek közt erre hivatkozva szeretne személyesebb tartalmakat vinni a TripAdvisor nemrég megújult oldalára, amely a közösségi megosztásra és a személyre szabott ajánlókra fókuszál.

a címlapról