Szerző: Habók Lilla

2017. március 21. 12:20

Analitikával igyekszik behúzni a kereskedőket a Foursquare

Nyilvánosan is bejelentette a helyfüggő szolgáltatásokkal foglalkozó Foursquare az analitikai rendszerét, amelyet egyelőre néhány nagyobb üzletlánccal tesztel az Egyesült Államokban, de a jövőben ettől várja piaci pozíciójának megtartását az egyre jobban terjeszkedő Google Maps funkcióival szemben.

Új analitikai szolgáltatást jelentett be a helyek adatainak összegyűjtéséről és értékeléséről ismert Foursquare, illetve a felhasználók földrajzi helyzetének megadásáról elhíresült Swarm alkalmazás. A Foursquare Analytics egy olyan régóta hiányolt eszköz, amely a kereskedők és a különböző márkák számára nyújt információkat a forgalmi adatokról, azok méretétől függetlenül. Korábban ezeknek az elérésére csak akkor volt lehetősége az üzleteknek vagy a vendéglátó intézményeknek, ha egyedi megállapodást kötöttek az alkalmazást fejlesztő céggel - írja a TechCrunch. A rendszer egyelőre csak az Egyesült Államokban található néhány kereskedelmi lánccal (Taco Bell, TGI Fridays, H&M, Lowe’s, Equinox) működik béta verzióban, melyről a cég vezérigazgatója, Jeff Glueck esettanulmányt is közöl a bejelentéssel összefüggésben.

A Foursquare azzal hirdeti az új funkciót, hogy annak felületén 93 millió nyilvános helyszín elérhető, ahová a felhasználók bejelentkezhetnek, tehát az automatizált algoritmusok helyett valós információt kaphatnak a vásárlók mozgásáról. A felhasználók eddig 9 milliárd alkalommal nyitották meg a Foursquare vagy a Swarm appot, és jelezték tartózkodási helyüket, ezáltal az adatbázis naponta "milliószor" frissül a weboldal által közölt adatok szerint. Ehhez járul hozzá 100 ezer partnercég adata és visszajelzése, mint például a nagyobbak közül az Uber, a Twitter, a Snapchat, az Apple vagy a Pinterest.

Egy tavalyi példa szerint a rendszer előre jelezte, hogy az egészséges és friss mexikói ételeket kínáló Chipotle bevétele 30 százalékkal fog csökkenni a 2015 téli időszak szignifikánsan visszaesett forgalma alapján az előző évhez képest. Ezt a változást a cég következő pénzügyi negyedéves jelentés valóban megerősítette. A rendszer akkor 50 millió felhasználót és 85 millió helyszínt tartott számon, amelyeket összevetett az Egyesült Államok 1900 Chipotle üzletével, és az elemzők ebből látták a negatív változást. A trendek ismeretével még időben változtatni lehetett volna a Foursquare vezérigazgatója szerint, amelynek elemzését a Mediumon közölte részletesen.

A Foursquare Analytics dashboardon keresztül az előfizetők valós időben, anonimizált információkat kaphatnak a saját látogatóik életkoráról és neméről, illetve a visszatérési adataikról nemzeti és városi szinten. Az is látható, hogy a felhasználók honnan érkeznek és jellemzően merre mennek tovább az adott helyszínről. Továbbá a lokációs szolgáltatás megvizsgálja és normalizálja az adatokat az Egyesült Államok lakossági információival összefüggésben. Ezenkívül összehasonlítja az elért eredményeket a kereskedő, illetve márka kategóriájában megtalálható más versenytársakkal is, amely a valódi hozzáadott értéket jelenti az előfizetőknek a más módon is követhető többi mérés kiegészítéseként.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A meglévő és a célközönségbe tartozó vásárlók látogatóinak, ízlésének és márkapreferenciájának közlése mellett a szolgáltatás azt is ígéri, hogy új látogatókat tud bevonzani a régebb óta működő promóciós, hirdetési rendszerén keresztül. Az analitikai felület pedig segít optimizálni vagy javítani a marketingkampányok hatását, például vásárlótípus, demográfia vagy régiók szerint. A szolgáltatás áráról viszont nem található információ a weboldalon, valószínűleg az továbbra is az egyedi megállapodásoktól függ, a megrendelő cég méretétől és egyéni kéréseitől függően, illetve a béta verzió kiterjesztése után lesz majd róla több adat.

Főleg a Google Maps Helyi idegenvezetői funkciójának kiterjesztése és a helyinformációk láthatóságának növelése óta a Foursquare forgalma valószínűleg csökkenésnek indult, ezért szüksége van a cégnek az új piaci pozicionálásra. A vállalkozásokat megcélzó új funkció a bevételek növelése szempontjából jó megoldásnak tűnik, de az alkalmazás használatának arányát önmagában nem fogja növelni, csak ha a kereskedők is látják benne a lehetőséget, és elkezdik ösztönözni a használatát a látogatók körében. A bejelentésből látható, hogy a Foursquare továbbra is látja saját piaci szerepét a helyfüggő szolgáltatások között, és felveszi a versenyt a Google Maps folyamatosan bővülő funkcióival.

a címlapról