Szerző: Hlács Ferenc

2015. december 23. 12:00:00

Két év alatt kevesebb mint felére zuhant a Foursquare értéke

Tovább zsugorodik a Foursquare, a vállalat nehezen állja a sarat az új konkurensek miatt egyre szorosabb versenyben. Felvásárlással érhet véget a legújabb finanszírozási kör.

HIRDETÉS

Folytatja lejtmenetét a 2009-ben rajtolt Foursquare. A korábban Európában, illetve hazánkban is népszerű alkalmazás értéke mára alaposan megcsappant, elemzők szerint az a két évvel ezelőtti 650 millió dollárhoz képest 250 millió dollár környékére zsugorodott - a cég ráadásul ezt az összeget is csak a jelenleg zajló finanszírozási kör lezárultával érheti el. A helymeghatározásra építő szolgáltatás, amellyel a felhasználók bejelentkezhetnek egyes helyekre, illetve véleményezhetik azokat, az utóbbi időben többször is próbálkozott a lemorzsolódott felhasználók visszaszerzésével, nyáron például újra bevezette Swarm alkalmazásába a korábban eltörölt "mayorship" funkciót.

Úgy tűnik azonban a próbálkozások nem hozták meg a kívánt eredményt: a Re/code szerint a vállalat már kilépési stratégiáján dolgozik, és több potenciális felvásárlóval is egyeztetett - nincs kizárva, hogy a jelenleg zajló befektetési kör lezárása helyett a cég új gazdára talál. A vállalat korábbi befektetői között egyébként a Microsoft, a Union Square Ventures és az Andreesen Horowitz is ott van. A jelenleg zajló körben legalább egy új, meg nem nevezett befektető is részt vesz, elemzők szerint a Foursquare ezúttal 20-40 millió dollár közötti összeget kalapol majd össze.

A vállalat az elmúlt időszakban több üzleti modellel is próbálkozott, a hirdetések mellett például a szolgáltatása alatt dolgozó, figyelemreméltó adatbázist is értékesíteni kezdte, illetve több nagy partner az ahhoz tartozó API-t is licencelte, mint a Google, a Microsoft, a Vine, a Flickr vagy a Pinterest. A Foursquare-nek, a vállalat vezérigazgatója, Dennis Crowley szerint idén nyáron összesen 60 millió regisztrált felhasználója volt, ebből 50 millió a havi aktív felhasználók száma - a cég a napi aktív bázisról nem beszélt.

A szolgáltatás dolgát nehezíthetik az olyan konkurensek mint a Yelp vagy a Google néhány héttel ezelőtt indult Local Guides szolgáltatása. Utóbbinak hatalmas előnye, hogy a Google Maps részeként már most elérhető szinte minden, a keresőóriás szolgáltatásait használó okostelefonon - a felhasználók ráadásul aktivitásukért cserébe, annak mértékétől függően különböző, nem elhanyagolható jutalmakat is kapnak, például méretes online tárhelyet.

A Foursquare egyelőre nem kommentálta a legújabb befektetési körrel, illetve a potenciális felvásárlással kapcsolatos értesüléseket.

a címlapról