Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Mi a fejlesztő gondja 2018-ban? Refaktorálás, Agile, API-tervezés, PWA és Alexa a gyakorlatban. HWSW mobile! idén is. November 21-22.

Jelentős megújuláson ment át a Spotify Premium

Habók Lilla, 2018. október 19. 16:28

A Spotify ingyenes változatának használói már tavasszal megkapták a megújult mobilos navigációs és keresőfelületet, ami a most az előfizetőknek is megérkezett más újdonságokkal együtt.

Több újítással is előhozakodott a Spotify a prémium mobilos megoldáscsomagjában, köztük egyszerűbb navigációval, személyre szabott kereséssel és végtelenített rádiós lejátszási listákkal - jelentette be egy blogbejegyzésben. A változások része, hogy az alkalmazás főbb menüpontjainak listája ötről háromra rövidült le, mégpedig az ajánlókat tartalmazó kezdőlapon kívül az új dalok felfedezését ösztönző keresésre és a kedvenc dalokat, előadókat, listákat, podcastokat tartalmazó saját gyűjteményre.

A keresés kategórián belül egyszerre fedezhetők fel az előadók, a zeneszámok és a nemrég fókuszba került podcastok, akár konkrét kereséssel vagy csak tallózással a lehetőségek közt. A menüpontban ugyanis személyre szabottan jelennek meg a műfajok, és ezen belül a kapcsolódó lejátszási listák. A műfajokhoz tartozó mappák közül elöl szerepelnek minden felhasználó esetében a saját kedvelt stílusai, amelyeknek sorrendje folyamatosan változhat a zenei ízlésük alakulásával együtt. Ezenkívül viszont a szolgáltatás célja, hogy a böngészhető kategóriák közt több olyat is ajánljon, amelyet a felhasználó még nem hallgatott, de az algoritmusok szerint a stílusához közel állhat - talán így akarja bemutatni a kevésbé ismert, független zenészeket a közönségnek, akiket közvetlen szerződéssel keresett meg a kiadók helyett.

spotify_kereses

Az ingyenes Spotify keresője (jobbra) már tavasszal megújult, most pedig a premium is (balra)

A rádió pedig mostantól nem külön menüpontként jelenik meg, hanem egy választható opció, miután a felhasználó rákeres egy előadó nevére - nem csak az előadó számait hallgathatja meg, hanem az előadóhoz hasonló stílusba tartozó más zeneszámokat is az Artist Radio listákon keresztül. A cég közleménye szerint a rádiók mögött ugyanaz az algoritmus dolgozik, amely a Discover Weekly és más személyre szabott listákat is összeállítanak, és így nem is igénylik a kedvelt és nem kedvelt jelzések használatát, mivel valószínűleg a hallgatott zeneszámokat veszik figyelembe a kapcsolódó stílusokkal együtt. Ezek a listák pedig a perszonalizáció és a folyamatos frissítés mellett végtelenítettek, és akár offline verzióban is hallgathatók.

Nemrégiben a zenestreaming szolgáltatás dalkereső funkciója is hasonlóan újult meg, így ha a felhasználó egy zeneszámra rákeres, akkor nem csak az adott dal különböző változatait tartalmazó lejátszási listát választhatja. Hanem ebben az esetben is a Spotify minden zeneszámhoz önálló lejátszási listát társít, amelyben az adott stílushoz hasonló dalok jelennek meg. Az ajánlórendszer újítására a svéd streaming cégnek azért is volt szüksége, mert a YouTube Music is kiemelkedően jó keresővel és algoritmikus ajánlórendszerrel érkezett meg tavasszal (csak nem hazánkba), ami érezhető konkurenciát jelentett a Spotify-nak, de a cég fejlesztői gyorsan reagáltak a kihívásra.

Az újításokat a cég fokozatosan kezdte kiterjeszteni globálisan minden felhasználója számára az iOS és az Android verzióban egyaránt, úgyhogy az új funkciókat néhány napon vagy héten belül minden felhasználó megkapja.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Refaktorálás, Agile, API-tervezés, PWA és Alexa a gyakorlatban. HWSW mobile! idén is. November 21-22.