Szerző: Habók Lilla

2018. október 12. 09:14

Erősíti a vállalati funkciókat a G Suite-os Google+

Bejelentette a Google, hogy milyen frissítések érkeznek majd a G Suite-os Google+ szolgáltatásba. Az adminisztrátori funkciók bővítése feltétlenül szükséges lesz, ha a cég még több vállalati felhasználót szeretne.

Hét elején a Google bejelentette a korábbi Google+ biztonsági rés javítása és a konzumer verzió bezárása mellett a vállalati verzió fókuszba helyezését is. Most pedig a G Suite előfizetői számára elérhető, irodai felhasználásra szánt Google+ új funkcióiról is elárult néhány részletet a cég egy friss blogbejegyzésben. Soha nem látott újdonságok egyébként nem érkeznek, de maga a szándék is fontos, hogy a keresőóriás komolyan gondolja a Google+ vállalati fókuszának erősítését.

Talán a legfontosabb a fejlesztések közül az adminisztrátori funkciók kiterjesztésének a terve, amellyel nagyobb áttekintést és kezelési lehetőséget kapnak a céges kollégák bejegyzései felett. Továbbá a rendszergazdák beállíthatnak majd egyedi hírfolyamokat (streameket) is, amelyen keresztül a munkatársak egy-egy megadott témában kommunikálhatnak egymással, például a globális vezetés az összes üzenetét itt teheti közzé, és ezen a csatornánk beszélheti meg a munkavállalók kérdéseit és visszajelzéseit az egyes bejelentésekkel kapcsolatban.

google_plus_streamek

Érthető módon egyébként a Google az elmúlt egy évben is többször frissítette az adminisztrátorok lehetőségeit, így beállíthatnak a domainekhez kapcsolódó megosztási korlátokat különböző funkciókra és munkakörökre vonatkozóan. Előfordulhat például, hogy a külső domaineken található felhasználókkal (ügyfelekkel) csak a marketingesek vagy az értékesítők léphetnek kapcsolatba, de a fejlesztők nem. Továbbá külön beállítható, hogy a külső domainen található tartalmakat csak megtekinteni lehessen, de bejegyzéseket már nem lehet rá írni, vagy éppen fordítva. Ezenkívül az adminisztrátorok egyszerre akár teljes Google Groups csoportokat is hozzáadhatnak a vállalati Google+-hoz, és részletes statisztikákat is kapnak a tagok aktivitásáról.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Egyéb új funkció a szolgáltatásban a közösségi médiából is jól ismert címkézés, amelyekkel a kollégák különböző témaköröket követhetnek. "Hamarosan" pedig már a bejegyzések szerkesztésekor automatikusan felajánl majd a rendszer lehetséges címkéket. Végül pedig a felhasználók a bejegyzéseik megtekintéséről statisztikákat is fognak kapni, amelyben szervezeti funkciók szerint is láthatják, hogy az adott tartalmat például mennyi termékfelelős vagy értékesítő tekintette meg. A most beharangozott funkciókat a Google jelenleg a partnerekkel teszteli, és a közlemény szerint 2019 folyamán fogja általánosan elérhetővé tenni.

Erős a konkurencia

A vállalati Google+ ugyanazon a pályán versenyez, mint például a facebookos Workplace vagy a microsoftos Yammer vagy Teams, mivel mindegyik a munkahelyi kapcsolattartást és információcserét szeretné támogatni a kollégák között. A szolgáltatásokon keresztül a menedzsment egyszerre akár minden munkavállaló felé tud kommunikálni, de külön csoportok is létrehozhatóak a projektek számára. Ezáltal pedig a havi vagy heti jelentések és megbeszélések közötti időben is folyamatosan képesek a menedzserek és a kollégák egymás munkáját követni. Ez egy néhány fős szervezetben nyilván nem jelent problémát, de a több száz vagy több ezer fős vállalatoknál már jelentős a relevanciája, főleg ahol a munkatársak egyszerre több projekten dolgoznak, akár különböző országok irodáiban vagy például távmunkában.

A Facebook szerint a Workplace legfőbb előnye, hogy a széles körben ismert konzumer megoldáshoz hasonlít, és ezért nem igényel különösebb tanítást használata. A Microsoft pedig jellemzően csomagban kínálja a szolgáltatásait, amelyek között mély integrációk találhatók, ezért érdemes a vállalatoknak az Office mellett elérhető kollaborációs eszközöket is igénybe venni. A Google számára is valószínűleg inkább ez utóbbi irány jelenthet lehetőséget, hogy a G Suite részeként a céges felhasználók a gyors kommunikációhoz használt Hangouts-változatok mellett igénybe vehetik a kollaborációhoz a Google+ eszközeit is. A szélesebb körű vállalati elterjesztéshez viszont eléggé szükségszerű fejleszteni az említett adminisztrációs funkciókat, mivel a megfelelő kontroll a céges környezetben alapvető fontosságú.

a címlapról