:

Szerző: Hlács Ferenc

2018. szeptember 5. 14:46

A fejlődő régiók tolták meg az okosóra-piacot

Az okoskarperecek iránti kereslet csökken, egyre inkább az okosóráké a reflektorfény.

Folytatta komótos növekedését a viselhető eszközök piaca, az IDC elemzése alapján a szegmens az idei második negyedévben 5,5 százalékot gyarapodott a tavalyi év hasonló időszakához képest, ami összesen 27,9 millió eladott készüléket jelent. Ezzel a piac mintegy 4,8 milliárd dollárosra hízott, ami viszont már 8,3 százalékos növekedés: a nagyobb értékbeli előrelépés a jellemzően borsosabb árú okosórák előretörésének tudható be. A növekedést elsősorban a fejlődő piacok hajtották, mint az ázsiai-csendes óceáni térség, Kelet-Európa, a Közel-Kelet, Latin Amerika vagy Afrika, amelyek mintegy 14 százalékos éves növekedést produkáltak, ellensúlyozva a fejlett nyugat-európai és észak-amerikai piacok és Japán 6,3 százalékos éves visszaesését.

A gyártók rangsorának élén nem meglepő módon továbbra is az Apple áll, amely még az idei Q2-ben is nagyon látványos, 38,4 százalékos éves növekedést tudott letenni az asztalra, 4,7 millió eladott készülékkel és 17 százalékos piaci részesedéssel, amely 4 százalékponttal több, mint a 2017 Q2-es érték. A cég sikerében kulcsszerepet játszott az LTE-képes Apple Watch, amely iránt láthatóan az ünnepek után sem csökkent a kereslet. A cégnek ugyancsak lökést adhat a hamarosan érkező watchOS 5, az Apple legújabb okosórás rendszere ugyanis csak a frissített első generációs hardvereket, azaz az Apple Watch Series 1 készülékeket támogatja majd, a ténylegesen első körben kiadott okosórákat nem - utóbbiak tulajdonosai tehát kénytelenek lesznek új modellt vásárolni, ha a legfrissebb szoftvert akarják használni.

idcsw18q2

A Xiaomi szerezte meg a második helyet a szegmensben, 15,1 százalékos piacrésszel és 4,2 millió eladott készülékkel. Ez a kínai vállalatnál is szép, 19,8 százalékos növekedést jelent az időszakban - a gyártó az előretöréshez alaposan felfrissített termékportfólióját, esetében a viselhető eszközök korántsem merülnek ki az eleinte megismert okoskarperecekben, azok mellett a gyerekeknek szánt okosórák, sőt az okos cipők is feltűntek kínálatában. Mindezek mellett a hangsúlyosabb európai és közel-keleti terjeszkedés is biztató képet fest a cég jövőjéről, igaz ezen a téren még inkább a telefonokra fókuszál.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A Fitbitnek sikerült megtartania a bronzérmet, noha jókora visszaesés után: a cég eladásai éves szinten 21,7 százalékot zuhantak, és 2,7 millió darabnál álltak meg, ezzel pedig piaci részesedése is 9,5 százalékra zsugorodott a tavalyi 12,8 százalékról. A gyenge teljesítményben szerepet játszott az egyszerűbb fitneszkövetők iránti csökkenő érdeklődés, az IDC szerint ugyanakkor a cég Versa okosórája jól teljesített, csak abból 1,1 milliót adott el a cég az idei második negyedévben.

A negyedik hely a Huaweit illeti, amely az időszakban rakétaként lőtt ki, 118,1 százalékos növekedéssel több mint duplázva eladásait. Ez 1,8 millió eladott készüléket jelent, amelynek több mint felét a Honor almárka alatt megjelenő modellek teszik ki. A cég elsősorban Kínának köszönheti a tisztességes teljesítményt, ugyanakkor ezen a területen is egyre inkább nyit a nyugati piacok felé.

A TOP5-öt a Garmin zárja, amely tavaly óta szinte változatlan, 5,3 százalékos szeletet kanyarít ki magának a piacból. A cég 1,5 millió eladott készülék után 4,1 százalékos csökkenéssel zárta a negyedévet, és esetében is a sokrétűbb képességekkel rendelkező modellek törtek előre. Az "egyéb" kategória a piac maradék 46,6 százalékáért felel, ez tömöríti a legnagyobb 5-ön kívül eső gyártók összesen 13 millió eladott készülékét. Ahogy az okostelefon-piacon, itt is egyre kevesebb hely marad a nagyok mellett, a kategória 6,2 százalékot zsugorodott egy év alatt.

Az elemzők várakozásai tehát pozitívak, a szakértők nem aggódnak a fejlett piacokon tapasztalható visszaesés miatt, az IDC szerint egyszerűen arról van szó, a telítődött régiók fokozatosan átállnak az új generációs, fejlettebb képességeket és pontosabb méréseket kínáló okosórákra. A felhasználói igények egyre látványosabban tolódnak el az okosabb, kiterjedtebb funkcionalitással rendelkező eszközök felé, míg az egyszerűbb okoskarperecek iránti kereslet mérséklődik.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról