:

Szerző: Hlács Ferenc

2018. május 8. 12:20

Facebook Reality Labs néven fut tovább az Oculus Research

A közösségi óriás VR kezdeményezésein is egyre látványosabb jelenlétre törekszik.

Kékre matricázza az eddig nevében legalábbis önálló entitásként működő Oculus Reasearch VR divíziót a Facebook: Michael Abrash, a részleg vezetője bejelentette, csapata Facebook Reality Labs (FRL) név alatt dolgozik tovább. Abrash ugyanakkor Facebookon közzétett bejelentésében azt is sietett hangsúlyozni, a csapat fő fókusza a névváltással nem változik. Feladatköre ugyanakkor kiszélesedhet, ahogy arra az FRL szóvivője a TechCrunch-nak nyilatkozva kitért, a lépés egyben a csapat szerepét is eggyel magasabb szintre emeli a cégen belül, annak kutatás-fejlesztési tevékenysége immár a Facebook minden AR/VR kezdeményezésére kiterjed majd, beleértve a hardvereken túl a közösségi VR tereket is.

A bejelentést a cég érdekesen időzítette, az egy héttel a vállalat éves F8 fejlesztői konferenciája után érkezett, ahol egyébként lett volna helye, főként hogy a rendezvényen is jutott hely a VR bejelentéseknek. Ilyen volt az Oculus Go vezeték nélküli, önálló VR szemüveg rajtja - a 200 dolláros eszközre a Facebook szerint már a bejelentéskor meglepően nagy kereslet mutatkozott. A cég ugyanitt a tartalmi oldal bővülését is hangsúlyozta, kiemelve, már több mint ezer app és játék érhető el a szemüvegre, de a csőben van többek között saját sport- és egyéb eseményeket közvetítő Oculus Venues szolgáltatása is. A tartalomra fektetett hangsúly nagyon fontos, hiszen bár egyre ígéretesebb VR eszközök látnak napvilágot, a területtel szemező felhasználók egyelőre szűkös játék- és szolgáltatáspalettából szemezgethetnek.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Noha a cég időről időre előállt valamilyen AR vagy VR bejelentéssel, sőt, tavalyi F8 konferenciája szinte csak erről a témáról szólt, az eddig Oculus Research néven futó csapat működéséről nem sokat árult el. Az mindenesetre sejthető, hogy az átnevezéssel a Facebook igyekszik egyre látványosabban elköteleződni a VR irányvonal mellett, ahol a termékbejelentéseken túl az is jól mutatja a cég nagyon erős ambícióit, hogy Mark Zuckerberg tavaly arról beszélt, nem kevesebb mint egymilliárd felhasználót akar a VR köré csábítani. Noha ehhez a Facebook-vezér nem jelölt meg pontos határidőt, a hatalmas szám eléréséhez mindenképp nagyon komoly erőfeszítéseket kell majd tennie a területen. Az aránylag olcsón elérhető önálló VR szemüvegek, mint az említett Oculus Go ugyanis csak az első lépés a termékkategória népszerűsítésében, amíg a headseteken nem lesz megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom, addig a milliárdos felhasználóbázis elérhetetlen cél marad.

Az mindenesetre nem lenne meglepő, ha a VR kezdeményezések egységesítésére szolgáló törekvések nem állnának meg a Facebook Reality Labs küszöbén és a későbbiekben fokozatosan a hardverek és szoftveres szolgáltatások is az anyacég neve alá vándorolnának.

Október 13-án 6 alkalmas, 18 órás CI/CD alapozó képzést indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roszkoszmosz

17

Saját Starlink-riválist indít Oroszország

2025. szeptember 17. 13:43

Az első indítások idén év végén jöhetnek, 2035-re valósulhat meg a teljes, országos lefedettség, beleértve az Észak-sarkvidéket.