Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Korlátozni kezdi a Facebook az aktivitást követelő bejegyzéseket

Habók Lilla, 2017. december 20. 10:30

Több újítást is bevezetett mostanában a Facebook a hírfolyam algoritmusaival kapcsolatban. Kevesebb olyan bejegyzést lehet látni, ami kedvelésre vagy hozzászólásra szólít fel, viszont több lesz a videós tartalom.

Büntetni kezdi a Facebook a hírfolyam algoritmusában az aktivitásra buzdító (engagement bait) bejegyzéseket, vagyis amelyek azt kérik a felhasználótól, hogy kedveljen egy bejegyzést, ossza meg vagy szóljon hozzá - jelentette be a cég. Mint például "nyomj egy lájkot, ha Kos a csillagjegyed" vagy akár "reagálj szívvel, ha már megvetted a karácsonyi ajándékot, és dühös arccal, ha még nem". A közlemény szerint sokan jelezték vissza, hogy nem kedvelik az ilyen típusú spam bejegyzéseket, amelyek lényege egyébként, hogy kihasználja a jelenlegi algoritmus tulajdonságait a jobb elérés miatt.

Az ilyen típusú bejegyzések korlátozása érdekében, a gépi tanuló rendszer tanításához a Facebook több ezer bejegyzést kategorizált, hogy fel tudja ismerni a különböző aktivitásra ösztönző felszólításokat. Ezek a bejegyzések nem fognak teljesen eltűnni a hírfolyamból, hanem csak kisebb valószínűséggel jelennek majd meg a felhasználóknál. Viszont a jövőben a közösségi oldal még szigorúbban szabályozza majd ezt a tevékenységet, és a néhány hetes türelmi idő után a sokszor ehhez az eszközhöz folyamodó oldalakat is büntetni fogja - azaz várhatóan más bejegyzéseiknél is a nézettség csökkenését fogják tapasztalni.

Hasonló szabály vonatkozik a Facebookon közzétett nyereményjátékokra is, amelyek tulajdonképpen ugyanúgy az aktivitásvadász kategóriába tartoznak, de már régóta tiltja azokat a rendszer. A két algoritmus azonban nem fogja zavarni egymást, és a nyereményjátékokra vonatkozóan semmi nem változik - válaszolta a Közösségi Kalandozások szakmai blog kérdésére a Facebook Global Marketing Solutions csapatának egyik szakértője.

facebook_engagement_bait

Megkülönbözteti viszont majd az algoritmus a "spameket" a jó célok érdekében közzétett aktivitást váró bejegyzésektől. Azoktól, amelyekben a felhasználók segítséget, tanácsot vagy ajánlást kérnek, például egy eltűnt személyt keresnek, pénzt gyűjtenek jótékony célból vagy tippeket kérnek egy utazáshoz. Természetesen arról nem lehet tudni, hogy a rendszer milyen szempontok alapján választja majd szét a különböző kategóriákat, és korlátozza vagy segíti azok megjelenését.

Videók előnyben

Az aktivitást követelő bejegyzésekkel ellentétben a videók elérését tovább szeretné növelni a Facebook a jövőben, szintén a hírfolyam algoritmusai segítségével - jelentette be egy pár nappal ezelőtti bejegyzésben. Így többször fognak megjelenni hírfolyamban azok a videók, amelyeket a felhasználók "proaktívan keresnek", akár a közösségi oldalon belüli keresőn keresztül, akár közvetlenül az oldalakon belül.

Továbbá gyakrabban láthatja majd a felhasználó az egy-egy tartalomkészítőtől rendszeresen nézett videókat. Ez az újdonság pedig már egyértelműen a Watch facebookos videós felület látogatottságának növelését célozza, amely hazánkból még mindig nem elérhető. Az algoritmus vonatkozó változásai azonban minden videót érintenek, ezért a hazai felhasználók is tapasztalhatják majd a módosítást a hírfolyamban.

A Facebook időről-időre finomít a hírfolyam algoritmusain, hogy abban a relevánsnak ítélt vagy a vállalat aktuális céljainak megfelelő bejegyzések jelenjenek meg. Most éppen a vállalat a hírfolyam "hitelességének" erősítésére hivatkozik, emiatt szorította vissza a kattintásvadász tartalmakat, az alacsony minőségű vagyis reklámokkal teli weboldalakra mutató bejegyzéseket, és küzd különböző eszközökkel az álhírek ellen. Az aktivitásra buzdító bejegyzések visszaszorítása pedig most egy újabb elem a hírfolyam tisztítása érdekében.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A legnagyobb hazai termékfejlesztési konferencia november 21-22-én visszatér: 90 előadó, 1000 látogató, dedikált workshop nap, 6 szekció a UX-től az IoT-n át, egészen az AI-ig.