Szerző: Habók Lilla

2017. augusztus 29. 12:11

Hirdetésmegvonást vet be a Facebook az álhírek ellen

Már nem csak az álhírekre nem lehet hirdetni Facebookon, a vállalat teljesen megvonja a hirdetés lehetőségét a rendszeresen megtévesztő cikkeket megosztó oldalaktól.

Már a sokadik eszközt vezeti be a Facebook az álhírek ellen a tavalyi amerikai választások óta, mikor felmerült, hogy a közösségi oldalon terjedő tartalmak befolyásolták az eredményeket, részben az álhírekkel is. Azt már korábban bejelentette a cég, hogy a külső tényszerűség-ellenőrző bizottságok által "vitatottnak" jelölt hírekhez nem lehet hirdetést megjelentetni. Ezúttal pedig még tovább fejleszti a rendszert a Facebook, és azok az oldalak egyáltalán nem fognak tudni hirdetni, amelyek rendszeresen osztanak meg álhíreket - írja a vállalat közleménye.

A tapasztalat szerint ugyanis általában az álhíroldalak egy része arra építi üzleti modelljét, hogy a Facebookon sorozatosan megtévesztő címmel oszt meg hirdetett tartalmakat, majd a felhasználók a linkre kattintás után egy reklámokkal teli oldalra érkeznek. Így a közösségi oldal szerint azzal is lehet gátolni a hasonló módszerrel építkező oldalak terjedését, ha a cég megvonja azoktól a hirdetési lehetőséget, amelyek rendszeresen osztanak meg a külső szakértők által álhírnek jelölt tartalmakat.

A Morning Consult 2016-os kutatása az álhírekről

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Bár a hirdetési tilalom alól ki lehet kerülni, ennek módját a közlemény nem részletezi. "Ha az oldalak abbahagyják az álhírek megosztását, akkor újra esélyesekké válhatnak arra, hogy hirdetéseket futtassanak." - tartalmazza a leírás. Arra viszont nem tér ki, hogy hány nem-vitatott hírnek vagy mennyi időnek kell eltelnie ahhoz, hogy az oldalak újra esélyt kapjanak a hirdetési rendszer használatára. Továbbá az sem lehet tudni, hogy hány álhír megosztása után lépteti életbe a tiltást a rendszer. Előfordulhat, hogy olyan oldalak is a hirdetési tiltólistára kerülnek, amelyek amúgy nem az álhírekre építkező üzleti modellt követik, ugyanakkor a vitatottnak jelölt hírek megosztásakor a közösségi oldal minden esetben figyelmeztetést küld, tehát érdemes lesz ezt a későbbiekben jobban figyelembe venni.

Három különböző területen igyekszik küzdeni a Facebook a megtévesztő hírekkel saját bevallása szerint, melyeknek egyik eleme az álhír-készítés "gazdasági ösztönzőerejének" rombolása, amelybe a jelenlegi intézkedés is tartozik. Egy másik terület az olyan termékek fejlesztésére vonatkozik, amelyek gátolják a hírek terjedését, mint például a vitatott cikkek hátrébb sorolása a hírfolyamban, vagy a felhasználói álhír-jelölések bevezetése. A harmadik terület talán a legösszetettebb, amely szerint a Facebook a felhasználóknak szeretne tájékozottabb döntéseket hozni, mikor álhírekkel szembesülnek, ezért például a vitatott hírek mellett hasonló témában más ajánlott oldalak is megjelennek, amelyek adott esetben ellentmondanak az eredeti bejegyzés tartalmának. A közlemény alapján a mostani még mindig nem az utolsó bevezetés volt az álhírekkel kapcsolatban, mindhárom területen még további fejlesztések várhatóak.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról