Szerző: Bodnár Ádám

2000. október 17. 09:05

Újabb fejezetéhez érkezett a 3dfx által az NVIDIA ellen indított szabadalomsértési per

HIRDETÉS

A 3dfx tegnap azt tette közzé, hogy a bíróság az ő javára döntött az NVIDIA ellen indított szabadalomsértési eljárásban. Az ügy még 1998 szeptemberében kezdődött, amikor a 3dfx beperelte az NVIDIA-t, mert szerintük a TNT (TNT2, GeForce, stb.) chipben használt multitextúrázási eljárás 3dfx szabadalmakat sért. A vita egészen mostanáig a szabadalomáltal védett technológiák mibenlétéről folyt.

Nos, a tegnapi döntés természetesen nem azt jelenti, hogy az NVIDIA sértette a 3dfx álal levédett szabadalmakat, hanem azt mondja ki, hogy a szabadalom valójában mit is jelent és hogyan kell értelmezni. A bíróság ebben a 3dfx javára döntött.

Az eljárás további menetében a 3dfx bizonyítani az NVIDIA pedig cáfolni igyekszik a szabadalomsértés tényét. Az ügy tárgyalását lefolytató bíró igazán otthon érezheti magát, ugyanis Patel bíró olyan eseteket tárgyalt mostanában, mint az A&M lemezkiadó kontra Napster vagy a Federal Trade Commission kontra Netscape.

Az NVIDIA PR menedzsere Derek Perez tegnapi nyilatkozatában elmondta, hogy az NVIDIA kitart azon álláspontja melett, hogy a szabadalmak nem érvényesek és az NVIDIA nem sértete meg őket.

Amennyiben a bíróság megállapítja a szabadalomsértés tényét, úgy az NVIDIA nehéz helyzetbe kerülhet, ugyanis a 3dfx joggal követelheti, hogy az NVIDIA egyrészt szüntesse be a 3dfx szellemi tulajdonát sértő termékeinek gyártását és forgalmazását, ami gyakorlatilag a TNT chiptől kezdve egészen a GeForce 2 Ultra-ig bezárólag az összes NVIDIA chipere érvényes lehet, sőt talán még az NVIDIA következő generációs lapkáira (NV20, NV2A) is kiterjedhet. Másrészt a 3dfx erkölcsi és anyagi kártárítást is kérhet.

a címlapról