:

Szerző: Habók Lilla

2017. december 11. 10:30

Autógyártóknak készít hajlékony OLED panelt az LG

Elindult az ötödik generációs OLED termékek tömeggyártása az LG Display gyárában. A Luflexet az OLED világítástechnikán belül szánja a vállalat reprezentatív márkának, amely először autókban fog megjelenni.

Újabb gyártósor lendül működésbe az LG Display gyárában, amely Luflex márkanév alatt hajlítható OLED világítótesteket fog előállítani - írja a ZDNet. A kijelzőgyártással foglalkozó LG Display divízió 2014-ben indította el dedikált OLED-részlegét az organikus LED-technológiával készült panelek értékesítése miatt, amelyet kezdetben elsősorban a televíziói kapcsán népszerűsített. Ezen belül a mostantól külön gyártósorral rendelkező Luflex (a Lux és a flexibility szavak összetételéből) viszont kifejezetten az autóipart veszi célba, majd utána következnek a világítástechnikával foglalkozó cégek és egyéb kereskedelmi termékek.

A vállalat hivatalos kommunikációja szerint az OLED-világítás előnye, hogy ez hasonlít jelenleg leginkább a természetes fényre, továbbá kevesebb energiát fogyaszt és kevesebb hőt termel mint más megoldások. Emellett pedig könnyű, és egyszerűen átláthatóvá vagy rugalmassá tehető, ezáltal pedig nagy szabadságot ad a tervezőknek, például újfajta tükrök, ételtálalók és bútorok tervezéséhez.

lg_display_luflex

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Luflex már a koreai Gumiban található ötödik generációs OLED világítópanelek (1100 mm x 1250 mm) gyártósorán készül, amellyel tulajdonképpen hivatalosan is elindul az új technológia tömeggyártása, és az LG ezzel a lépéssel ismét a versenytársak elé került - emeli ki a LEDinside. Ez a gyártósor a tervek szerint havi 15 ezer 0,41 mm vékony "lapot" képes előállítani, ami nagyjából 30-szoros növekedést jelent a második generációs paneleket (370 mm x 470 mm) készítő gyártósorhoz képest - ezeken főleg okosórák kijelzői készültek. A vállalat szerint az autógyártók nagy érdeklődést mutattak az újfajta termékek iránt, de konkrét márkákat nem nevezett meg a vállalat.

Nem csoda, hogy az LG először az autóiparral kezdte felvenni a kapcsolatot az új Luflex termékek kapcsán, mivel az utóbbi időben folyamatosan igyekszik fejleszteni az autós részlegét, ahogy a pénzügyi negyedéves jelentésekből is kitűnik. A vállalat egyelőre minden bevételt visszaforgat a részleg bővítésébe, és a felfutás előmozdításába. A hangsúlyt elsősorban az elektromos autókba való motorokkal, inverterek, akkumulátorok, infotainment rendszerek fejlesztése és gyártása jelenti, amelyek mellett a Luflex is egy újabb elemnek számít, és színesíti az autógyártók számára a kínálatot.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 16:51

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.