Személyre szabhatóbb AI megoldásokkal újít a Salesforce
Egy újabb Dreamforce konferencia, amelyen a Salesforce az AI megoldásokat helyezte a középpontba. A tavaly bemutatott "fapadosabb" Einsteint követően érkeznek a személyre szabást segítő myEinstein funkciók.
Egy évvel ezelőtt mutatta be a Salesforce az Einstein mesterséges intelligenciával támogatott platformját, az idei Dreamforce konferencián pedig a vállalat bejelentette ennek kibővítését, a myEinsteint. A készülő új funkciókkal a fejlesztők és az adminisztrátorok beállíthatják majd a saját eszközeiket, mint például ügyfélszolgálati chatbotjaikat és a platformra fejlesztett alkalmazásaikat. A cég jelmondata, hogy nem lesz szükség adattudósra a személyre szabható AI platformmal, mivel a rendszer felületén csak űrlapokat kell kitölteni az adminisztrátoroknak mindenféle programozói ismeret nélkül - de persze ez továbbra is csak az egyszerűbb feladatokra igaz.
John Ball, az Einstein általános igazgatója előadásában úgy fogalmazott, hogy az új eszközkészlettel az Einstein ugyanolyan módon alakítható lesz, mint a Salesforce más megoldásainál megszokott. A cégek számára ugyanis nagyon ritkán elég a dobozos termék, hanem mindenki a saját folyamataihoz és megszokott kifejezéseihez igyekszik illeszteni a fejlesztéseket. Valószínűleg a cég számára az elmúlt egy évben kiderült, hogy ez ugyanúgy igaz az AI-ra vagyis az Einstein által kínált megoldásokra is. Így a továbbfejlesztett platform magában foglalja majd a termék egyes elemeinek rekonfigurálását, és új alkalmazások fejlesztésének lehetőségét egyaránt.
A myEinstein részeként mélytanulási modelleket alkalmazó Einstein Vision képfelismerős szoftver már jelenleg is kipróbálható a Salesforce ügyfeleknek. Az alkalmazásokba beépítve a Vision segít felismerni a képeken a cég termékeit vagy a márkaelemeket, ami valószínűleg hasznos lehet például hirdetéseknél, online játékoknál vagy az internetes megjelenések monitorozása céljából. Szintén marketingszempontból és az ügyfélszolgálatnak lehet célszerű a vásárlók szöveges hangulatelemzését végző Einstein Language, ami jelenleg béta változatban elérhető. Két nagyobb újítás, az Einstein Prediction Builder és az Einstein Bots viszont még csak pilot fázisban van.
USA Tech Hub: ahonnan a passzátszél fúj Minden, ami a technológiai szektorban történik, jellemzően az USA-ból indul.
A Salesforce egyik célpontja, hogy az adattudósokat és modellezőket nélkülöző kisebb cégeknél az egyszerűbb feladatokat a vállalat megoldásaival lehessen kiváltani. Így a myEinstein az adminisztrátorok számára részben predikció készítéséhez ajánl eszközöket - ebben az esetben egy űrlapon kell bejelölniük, hogy milyen területekről szeretnének előrejelzést készíteni, és a rendszer elkezdi a feldolgozást az adatbázis alapján. Például a szolgáltatás előrejelzi, hogy mely számlák késedelme fogja meghaladni a 90 napot vagy épp mely ügyfelek fognak vásárolni az adott hónapban. Bár ehhez alapvetően nem szükséges adattudományi ismeret, de a válaszokhoz a megfelelő kérdéseket kell feltenni, ami kérdéses mennyire sikerülhet az ügyfeleknek felkészítés nélkül - írja a TechCrunch.
Egy másik új megoldás az ügyfélszolgálati botok tanítását és alkalmazását teszi egyszerűbbé a cég közleménye szerint, a természetes nyelvi feldolgozás (NLP) segítségével. Például a botok elirányíthatják a vásárlókat a megfelelő ügyfélszolgálati személyhez, vagy részben emberi segítség nélkül is tudnak válaszolni, korlátozott számú és bonyolultságú kérdésre. A Salesforce nem közölt adatokat a bot képességeivel kapcsolatban, de mint az Autodesk virtuális asszisztensével kapcsolatban megtudtuk, az összetett kérdéseknek több mint fele (60 százaléka) eszkalálódik az ügyfélszolgálat felé, de az egyszerűbb kérdéseknek is 40 százaléka - tehát a megoldások még közel sem tökéletesek, és a panaszosnak csak egy újabb állomáson kell túljutni, mire az ügyfélszolgálattal beszélhet. A TechCrunch arra is felhívja a figyelmet, hogy mivel nem belső botokról hanem vásárlói kommunikációról van szó, a botok akár nagyobb problémát is okozhatnak az üzlet számára. A Salesforce viszont bízik abban, hogy képes a bonyolult kérdéseket is leegyszerűsíteni a botokkal, ráadásul az ügyfelekről az adatbázisban tárolt információknak a megoldás mind a birtokában van.
A Salesforce Einstein rendszere vagy az SAP Leonardója még csak kísérleteznek a mesterséges intelligencia lehetőségeivel, és egyelőre korlátozott számban láthatóak példák a megvalósulásra. Míg a Leonardo egyszerre több innovatív megoldással (IoT, blockchain, analitika) egyszerre próbálkozik, addig a Salesforce kifejezetten az AI megoldásokat igyekszik bővíteni, mint ahogy az IBM Watsonnal kötött együttműködésből is látszik. A bemutatott főbb myEinstein funkciók viszont egyelőre csak pilot szakaszban vannak, jövő nyártól lesznek szélesebb körben elérhetőek a vásárlók számára, és várhatóan akkor lehet több részletet is megismerni azokkal kapcsolatban.