Szerző: zsozso

2000. október 16. 18:33

Használt winchester újnak eladva? (PÁF)

-----Eredeti üzenet-----
Feladó: ***** [SMTP:*****@freemail.hu]
Küldve: 2000. október 16. 15:03
Címzett: zsozso@hwsw.hu
Tárgy: páf


Hello!
Egy szerintem elég érdekes történetet szeretnék elmesélni a vásárlók jogairól. Mostanában -mint viszonteladót- több olcsóbb kategóriájú gépet rendeltek tőlem. Tapasztalataim szerint egy irodai gépbe a 4-5 gigás winchester több mint elég és mivel ezek elég kedvező árral rendelkeztek ezért a ramiris rubin rt-nél vásároltam néhányat a WD4.3 szériából. Teljesen originál csomagolás szóval teljesen rendbenlévőnek tünt a dolog. Egészen addig amíg el nem kezdtem beszerelni őket otthon. Egy kis cimkét találtam rajtuk a következő felirattal. „DRIVE NOT UNDER MANUFACTURER WARRANTY”. Csekély angol nyelvtudásomat felhasználva arra az egyszerű ténymegállapításra jutottam, hogy valami nem gömbölyű :). Gondoltam megkérdezem az eladó céget, hogy ez milyen hátrányokkal jár. A válasz eléggé egyszerű volt: „mi 1 éves garanciát vállalunk, és ezen időn belül ha meghibásodik mi kicseréljük”. Talán ragozhatnám a kérdést, de azt hiszem fölöslegesen tenném. A zöldséges se veszi vissza a mérgezett almát, ha egy év után döglök bele. Az én kis tanmesém is idáig tartott. Azért a vásárlót illik tájékoztatni, ha bibi van az alkatrésszel, vagy ez nem is bibi?



Ha felszaladsz Western Digital honlapjára, ott olvashatod, hogy ekkora méretű darabot már hosszú ideje nem gyárt. Az általad vásárolt darab nagy valószínűséggel egy gyári javított termék (ha szerencséd van, mert találkoztam már totális sufnituninggal is).

Más gyártó is visszaforgalmazza a "garanciát", pl. ezt a Seagate a "FACTORY REPAIRED" címkével tanúsítja, a WD viszont egy kicsit árnyaltabban fogalmaz. A probléma ezen termékek elképesztő magas hibaaránya. Pár évvel ezelőtt már egyszer elrontották a WD renoméját. Akkor az 1.08 GB-os WDAC31080 és az 1.3GB-os WDAC21300-as széria került forgalomba. A hibaarány 30% körüli volt, a hibajelenség egy-két hét alatt 5-15% BAD SECTOR.

Azt tanácsolnám, hogy a későbbiekben próbáld meg a vásárlóiddal megérteni, hogy egy-két ezer Ft megtakarítására nem az az optimális metódus, ha minden sz*rt beéppíttetnek veled.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról