Szerző: Hlács Ferenc

2017. július 17. 15:45

Az ASTRO Gaming felvásárlásával támad a konzolpiacon a Logitech

Kiterjeszti konzolos jelenlétét a Logitech, a cég az gamer headseteket gyártó ASTRO Gaming felvásárlásával terjeszkedik - a márkanéven azonban nem változtat.

Headsetgyártóval bővül a Logitech, a cég az elsősorban játékosokat célzó mikrofonos fejhallgatókat gyártó ASTRO Gamingre tette rá a kezét. A vállalatért a Logitech 85 millió dollárt csenget ki, a várakozások szerint az akvizíció még a nyár folyamán lezárul, utána pedig a cég a játékosoknak szóló eszközöket tömörítő Logitech G részleget bővíti majd.

Az ASTRO Gaming mind PC-khez, mind konzolokhoz gyárt a prémium szegmenst célzó kiegészítőket, elsődleges termékei a headsetek, amelyek a Logitech szerint jelenleg a legnépszerűbb ilyen eszközök a konzolos játékosok körében. A cég jelenleg négy fő headset modellel rendelkezik, a csúcsmodell A50 névre hallgat, a szerényebb változatok pedig A40, A30 és A10 néven kaphatók. Az eszközökből a gyártó külön kínál PC-hez, Xbox One-hoz és PlayStation 4-hez szánt verziót, továbbá portfóliójában több külső fejhallgató-erősítő is felvonul, ezeket drágább headsetjeihez mellékeli is a cég. Noha az alapmodellek száma a palettán aránylag alacsony, a fejhallgatókat lehetőség van különböző "Mod Kitekkel" testre szabni, ezek jellemzően egyedi mikrofont, fülpárnát és borításelemeket tartalmazó csomagok.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Igaz headsetekért a Logitechnek sem kell a szomszédba mennie, az ASTRO Gaming bekebelezésével egy hűséges felhasználói bázisra teheti rá a kezét, akik nem váltogatnak gyakran a kiegészítőgyártók között - és nem utolsó sorban nagyban erősítheti jelenlétét a konzolokhoz szánt eszközök szegmenségben.  A felvásárlás kölcsönösen előnyös lehet a cégek számára, a Logitechnek értelemszerűen a portfólióbővülés és az említett vásárlóbázis miatt, az ASTRO Gamingnek pedig azért, mert egyetlen jelenlegi piaca, az Egyesült Államok mellett az akvizícióval a Logitech globális eléréséből is részesül. Az erős márkahűség miatt a Logitech jó darabig biztosan meghagyja az ASTRO Gaming logót az eszközökön, első körben vélhetően csak a márka által elért piacok számát növeli majd, így nem lenne meglepő, ha az akvizíció lezárultát követően nem sokkal a cég termékei felbukkannának Európa és Ázsia boltjaiban is.

A Logitech legutóbbi jelentős felvásárlására tavaly szeptemberből emlékezhetünk, a vállalat akkor is a gamer szegmensre lőtt, igaz annak egy sokkal specifikusabb szeletére, ugyanis az űr- és repülőszimulátorokhoz speciális kontrollereket gyártó Saiteket kebelezte be. A vállalatot a cég a Mad Catztől vette át, 13 millió dollár ellenében. De nem csak a játékosok pénztárcájában bízik a gyártó, valamivel korábban, 2016 áprilisában a Jaybirdért adott 50 millió dollárt - utóbbi sportolóknak szánt fitneszkarpereceiről, és sportfülhallgatóiról lehet ismerős.

Az ASTRO Gaminget sem most veszik meg először, ahogy arra a Polygon is rámutat, azt 2011-ben a Skullcandy fülhallgatógyártó vásárolta fel, amely aztán tavaly a Mill Road Capital magántőke céghez került. Most az ASTRO Gaming a Skullcandytől vándorol át a Logitech tulajdonába.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról