Szerző: Hlács Ferenc

2016. április 13. 14:40

A sportfülhallgatókra fogad a Logitech

Akvirálta a sportolóknak szánt fülhallgatókat és fitneszkarpereceket fejlesztő Jaybirdöt a Logitech. Az ötvenmilliós felvásárlás összegét a Jaybird csapata megfelelő teljesítmény mellett közel duplájára növelheti.

Felvásárlást jelentett be a Logitech, a vállalat ezúttal hangtechnikai kapacitását erősíti, a frissen bekebelezett Jaybirddel. A különböző kiegészítőiről, elsősorban Bluetooth-os sportfülhallgatóiról ismert gyártó 50 millió dollárért kerül a vállalat birtokába, amelyet a cég később közel még egyszer ennyivel, 45 millióval fejel meg, ha az akvirált gyártó beváltja a kijelölt növekedési célkitűzéseket.

Ahogy a felvásárlást bejelentő blogposztjában a Logitech is kiemeli, a vállalat jó ideje törekszik rá, hogy zenei üzletága túlmutasson a PC-s hangszórópárosokon, a felhasználók zenehallgatási szokásainak jelentős átalakulása során pedig (mint fentebb is látszik) komoly összeget tesz a vezeték nélküli, hordozható megoldások térnyerésére. Az akvizíció lezárultát követően a Jaybird csapata, már a Logitech kötelékében ugyan, de változatlanul folytatja majd tovább munkáját, dob piacra új termékeket és a márkanevét is megtartja, mindezt ugyanakkor egy jóval nagyobb vállalat által biztosított hátszéllel. A Jaybird kompetenciáit persze az anyacég a saját márka alatt megjelenő eszközeinél is hasznosítja majd.

A felvásárolt cég zászlóvivő terméke jelenleg az X2 névre hallgató headset, de ahogy manapság szinte minden sportkiegészítőket gyártó vállalat estében, a fitneszkarperec sem hiányozhat a Jaybird portfóliójából -  utóbbi Reign névre hallgat, segítségével az edzések és az alvásciklusok is követhetők. Bár a Logitech a hasonló viselhető eszközökhöz kapcsolódó terveiről egyelőre nem beszélt, nincs kizárva, hogy az új céggel kiegészülve a későbbiekben okos karpántokkal is bővül majd termékpalettája.

Nem ez a Logitech első akvizíciója a zenehallgatás területén, 2008-ban felvásárolta az Ultimate Ears nevű, Bluetooth hangszórókkal, illetve fülhallgatókkal foglalkozó kaliforniai vállalatot, 34 millió dollárért. Ebből az üzletből született meg később a Logitech UE termékvonala, amelynek a cég első, in-ear füllhallgatóit is köszönheti. A vállalat bejelentése szerint a következő hetekben részletesebben is beszámol a Jaybirddel kapcsolatos tervekről.

a címlapról