Szerző: Habók Lilla

2017. June 29. 11:20:00

Új funkcióval lehel életet a Facebook a chatbotokba

Érkeznek az F8 konferencián bejelentett Messenger Platform 2.0 funkciói, elsőként a chatbotok megtalálását segítő Felfedezés füllel.

Elkezdett megjelenni a Facebook Messengerekben a chatbotbotok felfedezés funkciója, jelzi a TechCrunch. Az új kereső- és kategorizáló felületet a cég az F8 fejlesztői konferencián harangozott be a Messenger 2.0 platform részeként. A Discovery vagy Felfedezés fülön keresztül listanézetben és kategóriánként lesznek elérhetőek a régióban érvényes cégek chatbotjai, például oktatási, szórakoztató vagy pénzügyi címszavakkal. Bár magyarul viszonylag kevés tud közülük, a Talk-a-Bot chatbot ügynökség fejlesztéseivel találkozhatnak a magyar messengerezők, mint például a Nosalty receptkereső botjával.

Egy évvel ezelőtt a jövő nagy lehetőségeként mutatta be a közösségi óriás a chatbotokat, amelyen keresztül a cégek automatikusan tudnak kommunikálni a vásárlóikkal. Ennek megfelelően a kereskedők és más cégek fejlesztői elkezdték a saját botjaik kialakítását. Ezek viszont jellemzően nagyon korlátozott funkciókkal és kész válasszal rendelkeztek, többek közt ezért sem sikerült áttörniük a felhasználói érdeklődés egy korlátozott határát.

Az áprilisi adat szerint már 100 ezer chatbot található a rendszerben, ezért is tartották fontosnak a fejlesztők az új kategorizáló és listázó felfedezés funkciót. Viszont ezeknek a botoknak a felhasználási adatairól nincs elérhető információ. A Facebook az F8 konferencián mindössze annyit közölt, hogy 65 millió cég elérhető a Messenger szolgáltatáson keresztül, amelyek közül 20 millió szokott válaszolni a kérdésekre, havi szinten 2 milliárdos nagyságrendű üzenetváltással, és ennek részei a chatbotok üzenetei is. Ahogy David Marcus, a Messenger termékfelelőse megjegyezte, 2017 a "skálázás éve" lesz a havi 1,2 milliárd felhasználóval rendelkező teljes szolgáltatásnak, amelynek része az is, hogy a chatbotokat még többen használják.

Machine learning és Scrum alapozó képzéseket indítunk! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

Hasonlóan próbálkozik az Apple is az iMessage üzenőfelület platformmá emelésével, de ebben az esetben konkrét adatokkal is kimutatható a létrehozott alkalmazásszám növekedésének lassulása, ami a felhasználói érdektelenségnek tudható be. Legutóbb pedig az Apple azt jelentette be, hogy az iOS 11-től kezdve már elérhető lesz a Business Chat szolgáltatás is, amelyen keresztül a cégek tarthatják a kapcsolatot az ügyfeleikkel és korlátozott tevékenységeket, például időpontfoglalást kínálhatnak. Ez a megoldás egyelőre csak az emberi interakciókat fogja támogatni a chatbotok helyett, de ez nem jelenti azt, hogy az almás cég a jövőre nézve is kizárja a botok lehetőségét.

A Facebook Messenger szintén halad tovább a platform bővítése felé, mivel a vállalat hosszú távú célja, hogy minden tevékenység a szolgáltatáson keresztül történjen, ahelyett, hogy a felhasználók elnavigálnak egy weboldalra vagy egy mobilalkalmazásba. Úgyhogy a chatbotos Felfedező funkció várhatóan folyamatosan megjelenik minden messengerezőnél. Ezenkívül pedig még idén bevezeti a cég, hogy a Messenger kód bekerül a kamerafunkciók közé, amely például rendezvénybeléptetésnél lehet hasznos. Egy cég több chatbotot is létrehozhat majd, illetve több ember is használhatja majd egyszerre ugyanazt a chatbotot, az M virtuális asszisztens pedig javasolhatja egy beszélgetésbe egy chatbot meghívását. Továbbá nem is feltétlenül lesz szüksége minden cégnek bot fejlesztésére, mivel az "okos válaszok" funkció a Facebook információi alapján válaszol a leggyakoribb kérdésekre, mint például nyitva tartás és elérhetőségek. Ezek közül viszont kétséges, hogy mi lesz elérhető és főleg mi lesz hasznos a magyar felhasználók számára

a címlapról