Szerző: Habók Lilla

2017. április 13. 14:52

1,2 milliárd felhasználó a Facebook Messengeren

Átlépte a következő mérföldkövet a közösségi óriásból leválasztott üzenetküldő alkalmazás, a Messenger felhasználóinak a száma, de ez valójában lassulást jelent az eddigi növekedési ütemhez képest.

Beigazolódott a Facebook stratégiája a közösségi oldal és az azonnali üzenetküldő alkalmazásának szétválasztására vonatkozóan, legalábbis David Marcus, a Messenger igazgatójának a bejegyzése ezt szeretné sugallni a havi aktív 1,2 milliárdos felhasználószám elérésének bejelentésével. A Messenger letöltését viszont mondhatni kikényszeríti a rendszer a felugró üzenetekkel, és ezt a hozzászólók többsége szóvá is teszi a hírhez fűzött negatív reakciókban.

Az azonban beszédes szám, hogy a különválasztás előtti 2014-es 700 millió felhasználóhoz képest még ötszáz millóval tudott növekedni a csevegőszolgáltatás. Azaz nem igazolódott be a baljós előrejelzés, hogy a facebookozók egyáltalán nem lesznek hajlandóak letölteni egy önálló alkalmazást, sőt a kék óriás még növelni is tudta a felhasználók mennyiségét a meglévőeken felül - ez viszont nem jelenti azt, hogy az emberek szeretik is a jelenlegi rendszert.

Ez a szám ugyanakkora, mint amennyivel a Facebook másik azonnali üzenetküldős alkalmazása, a WhatsApp is rendelkezik jelenleg - melyet 2014-ben vásárolt fel Zuckerberg cége 19 milliárd dollárért. Ehhez képest maga a Facebook 1,86 milliárd felhasználót számlál, a szintén a csoporthoz tartozó kép- és videóüzenetek közzétételére alkalmas Instagram pedig "mindössze" 600 milliót.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Messenger növekedése egyébként lassult az utóbbi hónapokban - hívta fel a figyelmet a TechCrunch. Míg tavaly januárban 800 millió felhasználónál tartott és félév alatt növekedett 1 milliárdosra, addig az újabb kétszáz milliós ugrást nyolc hónap alatt sikerült elérnie. Maga a havi aktív felhasználószám azonban csak egy mutató a sok közül, a Facebook céljai közé tartozik az is, hogy a szolgáltatással elküldött üzenetszámot megemelje. "Az elköteleződésben masszív emelkedést értünk el az aktív felhasználók által elküldött üzeneteket tekintve. Kétszámjegyű növekedés tapasztalható a százalékos arányban." - tette hozzá David Marcus.

Az elmúlt pár évben a Messenger nagyon sok funkcióval gazdagodott, amely az üzenetek számát is emelhette, vagy még inkább az alkalmazásban eltöltött időt. Megérkeztek a rendszerbe a chatbotok, amelyek az üzenetküldők és a cégek közti kapcsolattartást igyekeznek megoldani, vagy a felhasználót bizonyos tevékenységekben segíteni, például évfordulókra emlékeztetni vagy rendeléseket elindítani. Bevezette továbbá a cég a felületre a játékokat Instant Games gyűjtőnéven, egyelőre zárt béta verzióban, de ezzel is az üzenetküldő app platformmá emelése a cél.

A kritikus létszám elérése a szolgáltatásban azt is jelenti, hogy a Facebook elkezdheti a monetizációt a Messengeren is, mint ahogy arról Zuckerberg a negyedéves pénzügyi jelentések alkalmával is be szokott számolni. Ennek egyik formájaként a Facebook elkezdte már tesztelni a kártyaformátumban megjelenő hirdetéseket, és ahogy David Marcus a Recode-nak kifejtette, üzleti modelljében a Messenger is a hirdetésre fókuszál, mint ahogy a Facebook egésze, nem pedig a pénzügyi tranzakciókból levont összegekre. A kijelentés arra vonatkozott, hogy a napokban indult el az Egyesült Államokban a Messengeren keresztüli csoportos utalás lehetősége, két felhasználó egymás közt pedig már két éve utalhat a rendszeren keresztül . Egyelőre a magyar facebookozók ezt nem tapasztalhatják, és ezek szerint a cég nem is ezt tekinti a fő irányvonalnak, de ez nem jelenti, hogy a jövőben nem változhat - addig viszont továbbra is számítani lehet a hirdetések terjedésére.

a címlapról