Szerző: Hlács Ferenc

2017. június 06. 12:30:00

Már úton van a pénzküldés az iMessage felé

Ismerősök közötti pénzküldést és virtuális Apple Pay kártyát hoz az iOS 11. Az év végén érkező frissítéssel az Apple nem csak a Venmóhoz hasonló pénzküldésben utazó konkurenseknek, de a bankoknak is egyre nagyobb fenyegetést jelenthet.

Saját kezébe veszi a pénzküldést az Apple az iOS 11-gyel. A vállalat fejlesztői konferenciáján bejelentette, a mobil operációs rendszer új verziójával a felhasználók az iMessage-ben egymás között küldhetnek pénzt, amelyet egy virtuális Apple Pay kártyán tárolhatnak. Fontos kiemelni, hogy natív pénzküldésről van szó, mert a funkció eddig sem volt teljesen idegen az Apple üzenetküldőjétől, noha ahhoz eddig valamilyen külső fejlesztőtől származó iMessage appot kellett használni, mint például a Venmo vagy a Square megoldását, ezeket most az Apple Pay saját megoldása is versenyre hívja.

A cupertinói óriás azonban most úgy tűnik, elérkezettnek látta az időt, hogy a teljes platform felett átvegye az uralmat. Az újonnan bevezetett funkció, akárcsak az immár rivális megoldások, iMessage app formájában lesz elérhető, azzal a felhasználók nem csak küldhetnek, de kérhetnek is pénzt egymástól. A megoldás ráadásul a szövegkörnyezetre építve ajánlásokat is tehet, ha például kapunk egy üzenetet, miszerint tartozunk egy adott összeggel a küldőnek, az app automatikusan felajánlhatja a pénz elküldését. A pénztovábbításnál az azonosításra nem meglepő módon Touch ID-val van lehetőség.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az egész mögött természetesen az Apple Pay dolgozik, egész pontosan egy a szolgáltatás nevével fémjelzett új, virtuális kártya, az Apple Pay Cash Card. Erre a virtuális kártyára érkeznek az iMessage-en kapott összegek, illetve erről küldhetünk mi is pénzt az ismerősöknek - a pénzküldésre emellett az Apple Pay-ben regisztrált bank- és hitelkártyákkal is lehetőség van. A Cash Cardon tárolt összeg emellett a bankszámlára is továbbítható, sőt az Apple Pay-jel online vagy hagyományos üzletekben is elkölthető. A Recode értesülései szerint az Apple a versenytársakéhoz hasonló árazással indít, azaz bankkártyáról külön díj nélkül, ingyenesen küldhetünk majd pénzt az ismerősöknek, hitelkártya esetében azonban 3 százalékos díjat számol fel a vállalat.

Az új szolgáltatással az Apple többek között az említett, a PayPal tulajdonában lévő Venmóval, vagy a hasonló funkcionalitást kínáló Square Cash-sel is harcba száll. A vállalat az NFC-s mobilfizetésnél már a kezdetektől bezárta platformja kapuit a riválisok mögött, a peer-to-peer pénzküldésnél azonban nem engedhette meg magának ezt a luxust, így most utólag kell kézbe vennie az ökoszisztémát. Ebben valószínűleg a Cash Cardnak lesz kulcsszerepe, legalábbis amennyiben a cég nem engedi a konkurenciának, hogy ahhoz saját megoldásaikat is hozzádrótozzák: így egy helyre érkezhetnek az iMessage-en kapott pénzek, egy helyről fizethet a felhasználó a sarki boltban és a webshopban és szükség esetén egy helyről kell bankszámlájára továbbítania a kapott összegeket.

A versenytársaknak persze komoly erőssége, hogy nem csak iOS-en, de Androidon is elérhetők, az Apple-nek mindenesetre bőven elég, ha saját háza táján át tudja venni a vezetést. Mindez ráadásul a mezei p2p pénzküldésnél jóval ambiciózusabb terveknek is megágyaz, az Apple kvázi banki funkciókat is ellát majd a jövőben - egy napon talán új generációs pénzintézetté is kinövi magát a gyártó. Mindeközben az Apple Pay elfogadóhelyek száma is gyarapszik, a vállalat szerint az Egyesült Államokban idén év végére a kiskereskedők több mint felénél lesz elérhető a megoldás. Az iMessage-be a pénzküldés lehetősége tehát az iOS 11-gyel érkezik, várhatóan idén év végéhez közeledve.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 18:44

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.