Csökkenő bevétel, aktivizálódó felhasználók a Twitternél
Mérséklődő bevétellel, de a várakozásoknál jobban növekvő havi és napi aktív felhasználószámmal zárta 2017 első negyedévét a Twitter. A visszaesésért elsősorban az Egyesült Államok felel.
Bevétel-visszaesésről számolt be a Twitter idei első negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentésében - ez az első éves szintű visszaesés a cég történetében. Mintegy 8 százalékos konszolidációról van szó a 2016 Q1-es időszakhoz képest, ami 548 millió dolláros bevételt jelent. 2017 első negyedében nyereségről sem beszélhetünk, azt a vállalat 61,5 millió dolláros veszteséggel zárta, igaz, a csökkenő bevétel dacára ez még mindig előrelépés az egy évvel korábbi, 79,7 milliós deficithez képest.
Ahogy az lenni szokott, a fenti összegek túlnyomó része hirdetésekből folyt be, ez a tárgyalt periódusban 474 millió dollár volt, ehhez jött még további 74 millió, amelyet a licencek és egyéb üzletágak hoztak a vállalatnak. Ez az aránylag vékony "egyéb bevételek" réteg egyébként szemmel láthatóan növekedett az elmúlt év során, több mint 15 százalékot (2016 indító negyedévében 64 milliós összegről beszélt a cég) noha a törzsbevételt adó hirdetések mintegy 11 százalékos visszaesést mutattak, lényegében ez tehető felelőssé az éves szinten mért összesített bevételcsökkenésért.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Földrajzi régiókra bontva ugyanakkor már az Egyesült Államok piaca sáros a dologban, amely éves szinten nem kevesebb mint 17 százalékos zsugorodást produkált, ezzel a tavalyi első negyedben jelentett 343 millió dollár helyett egy évvel később már csak 284 millió dollárt termelt a cégnek. Más térségekből viszont a 2016-osnál ha csak egy százalékkal is, de több bevétel folyt be, az összeg az elmúlt év során 188-ról 190 millió dollárra kerekedett ki.
Az általános visszaesés a hirdetésekhez kapcsolódó felhasználói aktivitásban is megmutatkozik, annak növekedése ugyanis erősen mérséklődött, a 2016 Q1-es, 208 százalékos értékről idén év elejére 139 százalékra csökkent. Ezzel párhuzamosan az felhasználók megmozgatásának ára nagyjából 63 százalékkal lett alacsonyabb éves szinten, ami a cég számára ismét visszaesést jelent, a költségcsökkenés rátája ugyanis egy évvel korábban csak 56 százalékos volt.
Ami a felhasználószámot illeti, a szolgáltatás továbbra is stabilan növekszik, az Egyesült Államokban és a világ többi részén egyaránt. A Twitter az idei Q1 végén összesen 328 millió havi aktív felhasználót tudhatott maga mögött, ebből 70 milliót az USA-ban, 259-et pedig más országokban. Ez 6 százalékos növekedésnek tudható be, egy évvel korábban még 310 milliónál állt ez a mutató. A napi aktív felhasználókról a vállalat pontos számokat nem közölt, ugyanakkor azt elárulta, hogy azok növekedési rátája 2016 elején 3 százalékos volt, idén viszont már 14 százalékon állt az első negyedévben.
A derekas felhasználói létszámbővülést a vállalat az újonnan bevezetett funkciók, illetve a hatékonyabb moderációs és zaklatásjelentő eszközök számlájára írja, és az év hátralévő részében is hasonló tendenciákra számít. A cég szerint egyébként a napi aktív felhasználószám megugrásához az is hozzájárult, hogy sok olyan korábbi regisztrált is újra twitterezni kezdett, aki az elmúlt időben passzív volt. Őket elsősorban a politikai tartalmú twitterezők követése vonzotta ismét a platformhoz - ahogy a Business Insider rámutat, tavaly a cég műveleti igazgatója, Anthony Noto elmondta, Donald Trump tevékenysége is nagyban felhívta a figyelmet a platform felhasználási módjaira.