Szerző: Habók Lilla

2017. április 12. 17:17

Perel az Apple egy Swatch-szlogen miatt

Újabb konfliktus bontakozik ki a Swatch és az Apple közötti konkurenciaharcban, amely már sokadik a sorban. Ezúttal az Apple perel, mert szerinte a "Tick different" egy korábbi szlogenjének a másolata.

Keresetet nyújtott be az Apple az óragyártó Swatch ellen, arra hivatkozva, hogy a svájci cég termékeinél használt "Tick Different" szlogen a másolata a cupertinói cég 1990-es években használt emblematikus "Think different" reklámkampányának. A Swatch Bellamy gyártmánya azt próbálta kifejezni az elnevezéssel, hogy a hagyományos, analóg órákhoz képest az új változat már NFC-t is tartalmaz és a Visával együttműködésben így érintésmentesen is lehet vele fizetni, írja az Engadget. Az Apple szerint viszont ez a magyarázat nem elég, ezért mindent megtesz, hogy az óragyártó ne használhassa a későbbiekben.

Érdekes módon korábban Steve Jobs csapata is reflektálásként használta a kifejezést az IBM "THINK" szlogenjére. Először 1997-ben jelent meg tévéreklámokban, plakátokon, nyomtatott hirdetésekben a cég reklámügynökségének az ajánlására - többek közt egy 1998-as Emmy díjat is elnyert vele a cég a legjobb reklámnak járó kategóriában. Viszont a kampány 2002-ben az iMac G4 megjelenésével véget ért, tehát az Apple már 15 éve nem használja azt a szlogent, amelyért most az óragyártót pereli.

Mindez azért is jelentős szempont, mivel a Watson értesülései szerint az Apple-nek bizonyítania kell a svájci bíróság előtt, hogy az országban az emberek 50 százalékánál több asszociál a cég termékeire mint a Swatch óráira. Ezt viszont egy 15 éves kampány esetében nem lesz egyszerű, és arról nem is lehet tudni, hogy ennek a mérését a cupertinói cég hogyan valósítaná meg.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Swatch azzal védekezik, hogy a kommunikációjában ennél még korábban megjelent egy hasonló szlogen. Az "Always different, always new" még az 1980-as években szerepelt a svájci vállalat hirdetéseiben, úgyhogy a vezérigazgató szerint a "Tick different" valójában erre a korábbi üzenetre épül és utal vissza - Nick Hayek teljes mértékben tagadja, hogy ennek bármi köze lenne az Apple szóhasználatához.

A két cégnek több összetűzése is volt az utóbbi időben, két évvel ezelőtt a svájciak márkanévként levédették Steve Jobs egyik híres mondatát a "One more thing" kifejezést, amelyet termékbejelentés előtt használt, de a Swatch szerint ez inkább Columbo karakterére utal és a szlogen egy filmes óratípust fog népszerűsíteni. A konkurenciaharc leginkább az órákból indul ki, bár az iparági híresztelések korábban arról szóltak, hogy a két cég közösen fog dolgozni az Apple okosóráján. Azonban később a Swatch volt az, amely meggátolta a kézenfekvő iWatch elnevezést a cupertinói cég óráinak márkájaként, mivel az iSwatch már korábban megjelent a svájci kínálatban.

Ebben az esetben a visszavonás nagyobb problémát jelentene az óragyártónak, mivel már a piacon megjelent termékekről van szó, nem csak a tervekről. Arra viszont egyelőre kevés esély látszik, hogy az Apple be tudná bizonyítani az igazát a svájci szellemi tulajdonjogi hivatal vagy a bíróság előtt.

a címlapról