:

Szerző: Habók Lilla

2017. január 30. 09:30

Együttműködik a Facebook és a MailChimp

Mindenki megkapja a frissítést február 2-ig a MailChimp fiókjához, amellyel Facebook reklámkampányokat indíthat az e-mail menedzselő platform felületéről. Az új integráció használatáért nem kell plusz pénzt fizetni a megszokotthoz képest egyik szolgáltató számára sem.

Együttműködésre lép a Facebook és az e-kereskedelmek levélkampányait menedzselő MailChimp, hogy a marketingesek számára két népszerű szolgáltatást közösen kínáljon: innentől kezdve az e-mail marketing platform felületéről is lehet majd facebookos reklámkampányokat indítani. A megoldást folyamatosan vezeti be a két cég az eddigi felhasználók számára, de az ígéretük szerint február 2-ig mindenkinek frissül majd a profilja - írja a MailChimp hivatalos blogja.

Az e-mail platform szerint ezzel a megoldással egyaránt növelhető a közösség elköteleződése, még több vásárlással, illetve a meglévőeken felül új felhasználók is elérhetőek ezzel a módszerrel. Tulajdonképpen a facebookos kampányok lényege eddig is ez volt, csak mostantól a MailChimp felületéről beállíthatóak lesznek, első ránézésre sokkal áttekinthetőbben és gyorsabban, mint amúgy a Facebookról.

Az új funkció a kampányok fülről indítható, a Facebook oldal kiválasztása után a célközönség, a költségkeret és a tartalom (fotó, link, leírás) megadásával. A szolgáltatás tippje alapján például kiszűrhetőek lesznek azok a Facebook-felhasználók, akik kedvelik az adott cég rajongói oldalát, viszont eddig nem voltak meg az adatai a cég adatbázisában - azt viszont nem tudni, hogy a szolgáltatások mennyire tudják szűrni azokat, akik más-más e-mail címmel regisztráltak a két szolgáltatásba.

Legnagyobb előnynek maga a célközönség beállítása tűnik, amely három részre tagolódik a rendszerben. Egyrészt a Facebook-reklámokhoz használhatja a marketinges a meglévő levelezőlista tagjait, ezen túlmenően választhatja a listán szereplő meglévő vásárlókhoz "hasonló" felhasználókat (nem lehet tudni a közösségi oldal módszerét, de például közösen kedvelt oldalak vagy közös kattintások alapján), továbbá a megszokott módszer szerint megadhatja többek közt az azonos érdeklődési körbe, életkori csoportba, földrajzi helyhez tartozó csoportokat.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Facebookon már eddig is lehetett a MailChimp e-mail címeit importálni, de ez adatvédelmi szempontból problémás, mivel a regisztráltaktól külön beleegyezést kellene kérni minden új szolgáltatásban az adataik felhasználásához. Ez már egy másik eset, hogy a meglévő rendszerből elérhetőek vagyis megcélozhatóak lesznek a felhasználók facebookos hírfolyamai.

Egyik fél sem kér az új megoldásért cserébe plusz díjat, a MailChimpnél felhasználószám alapján kell továbbra is fizetni, míg Facebookon a beállításnak megfelelően. A két fiók szinkronizálását követően az adminisztrációs felületen követhető a kattintások száma, a megtérülés és az értékesítés eredménye. Az nem derül ki, hogy a két cég milyen megállapodást kötött egymással, de valószínűleg mindkettő nagyobb forgalmat és több felhasználói adat elérését várja ettől az új lehetőségtől.

A MailChimp egyre inkább szeretne az e-mail platform helyett átfogó marketing platformmá válni, amelyhez a Facebook reklámkampányok integrációja egy fontos előrelépést jelent. A nagyvállalatok számára komolyabb és sokkal drágább megoldások állnak rendelkezésre (például Salesforce, Oracle), de a 15 millió felhasználóval rendelkező MailChimpnek van esélye még elterjedtebbé válni az online kiskereskedők körében.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról