Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Egymásnak súgnak majd a legújabb Volvók

Asztalos Olivér, 2016. október 11. 13:30
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Volvo felhős rendszerével növelné az utak biztonságát, a gyártó az Ericsson közösen fejleszti saját kommunikációs megldását.

hirdetés

Autó-autó kommunikációval fejlődnek az év végén érkező 90-es szériájú Volvók. A fejlesztéssel az utakon futó gépjárművek megoszthatják egymással az útviszonyokról gyűjtött adatokat, beleértve az esetleges akadályokat, így készítve fel a sofőrt egy várható lassításra vagy megállásra. A funkció bevezetése az első olyan lépés az autógyártó részéről, mellyel felhő-alapon próbálja növelni az utak biztonságát.

A funkció az S90, V90 és XC90 modellekkel debütál, melyet az ugyancsak svéd Ericsson közreműködésével fejlesztett a gyártó. Ahogy utaltunk rá, a rendszer felhő-alapú, tehát a járművek nem közvetlenül egymással lépnek kapcsolatba, az adatcsere internet kapcsolaton keresztül történik. Ennek egyik előnye, hogy a felhőbe küldött adatokat még lehet elemezni, illetve szükség szerint szűrni. A csúszós útszakaszt például a menettulajdonságok analizálásával állapíthatja meg a rendszer, a kanyarodás, fék és a gázadás paramétereit alapján, de a vészvillogó aktivitásáról is továbbíthat információt az arra alkalmas jármű.

Bár a rendszer valószínűleg hasznos lesz, az előnyöket egyelőre csak a felsorolt Volvo modellek tulajdonosai élvezhetik, ami legjobb esetben is csak az utakon futó járművek néhány százalékát jelentheti. A probléma forrása, hogy hasonló rendszerre egyelőre nincs iparági szabvány, a gyártók saját fejlesztéseikkel próbálják differenciálni autóikat, aminek megvan az imént említett hátránya, vagyis az adatok csak azonos márkák modelljei között mozoghatnak. A Mercedes-Benz és a Toyota már rendelkezik hasonló megoldással, utóbbi gyártó a 760 MHz-es frekvenciát használja, amivel az ITS (Intelligent Transportation System) rendszerén keresztül kommunikálhatnak a járművek.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.