Szerző: Asztalos Olivér

2016. augusztus 02. 09:49:00

A Withings babérjaira törne a Philips

A professzionális piac után a konzumer szegmensben is próbálkozik a Philips, a holland cég okoseszközökre épülő egészségügyi platformot épít.

Okoseszközökkel építene saját konzumer egészségügyi platformot a Philips, a cég ehhez első körben egy okos testelemzőt, két vérnyomásmérőt, egy lázmérőt, illetve egy órát dob piacra. A Philips ezzel elsősorban a Nokia szárnyai alá tartozó Withings babérjaira törhet, amely egyike a legismertebb a egészségügyi (okos) termékekkel foglalkozó cégeknek.

A Philips francia konkurenséhez hasonlóan egy connected ökoszisztéma kiépítésével próbál piacot szerezni. Az eszközökkel begyűjtött információkat az okostelefonos HealthSuite alkalmazás egy csokorba szedi, a testsúlyból, pulzusszámból, testhőmérsékletből, vérnyomásából, illetve a megtett lépések számából kirajzolt trend alapján pedig követhetővé válnak az alapvető élettani paraméterek. Ez nem csak rendszeres sportolás során lehet hasznos, bizonyos eltérések akár súlyosabb betegségekről is árulkodhatnak (pl. a hirtelen testsúly növekedés vagy csökkenés).

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról (x) 90 fős előadó lesz a konferencián, segítve az eligazodást, kiemeltük neked a hét kedvencünket.

A Philips az említett Withings-től némileg eltérő termékstratégiát választott, az eszközök kivétel nélkül saját kijelzőt kaptak, így azok okostelefon nélkül, önállóan is használhatóak. Ebben az esetben a kapott mérési eredmények a következő csatlakozáskor kerülnek át az alkalmazásba, Bluetooth kapcsolaton keresztül.

A vállalat számára nem teljesen ismeretlen a piac, a Philips régóta foglalkozik egészségügyi eszközökkel, igaz azokat elsősorban a professzionális piacra szánja. A Philips Healthcare kínálatában leginkább különféle képalkotó eszközök (pl. CT, ultrahang, röntgen), illetve lélegeztetőgép szerepelnek. A vállalat ilyen irányú kompetenciája még kapóra jöhet a konzumer szegmensben, ahol a piac felosztása továbbra is csak az elején jár.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 18. 22:14

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.