Szerző: Asztalos Olivér

2016. augusztus 2. 09:49

A Withings babérjaira törne a Philips

A professzionális piac után a konzumer szegmensben is próbálkozik a Philips, a holland cég okoseszközökre épülő egészségügyi platformot épít.

Okoseszközökkel építene saját konzumer egészségügyi platformot a Philips, a cég ehhez első körben egy okos testelemzőt, két vérnyomásmérőt, egy lázmérőt, illetve egy órát dob piacra. A Philips ezzel elsősorban a Nokia szárnyai alá tartozó Withings babérjaira törhet, amely egyike a legismertebb a egészségügyi (okos) termékekkel foglalkozó cégeknek.

A Philips francia konkurenséhez hasonlóan egy connected ökoszisztéma kiépítésével próbál piacot szerezni. Az eszközökkel begyűjtött információkat az okostelefonos HealthSuite alkalmazás egy csokorba szedi, a testsúlyból, pulzusszámból, testhőmérsékletből, vérnyomásából, illetve a megtett lépések számából kirajzolt trend alapján pedig követhetővé válnak az alapvető élettani paraméterek. Ez nem csak rendszeres sportolás során lehet hasznos, bizonyos eltérések akár súlyosabb betegségekről is árulkodhatnak (pl. a hirtelen testsúly növekedés vagy csökkenés).

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A Philips az említett Withings-től némileg eltérő termékstratégiát választott, az eszközök kivétel nélkül saját kijelzőt kaptak, így azok okostelefon nélkül, önállóan is használhatóak. Ebben az esetben a kapott mérési eredmények a következő csatlakozáskor kerülnek át az alkalmazásba, Bluetooth kapcsolaton keresztül.

A vállalat számára nem teljesen ismeretlen a piac, a Philips régóta foglalkozik egészségügyi eszközökkel, igaz azokat elsősorban a professzionális piacra szánja. A Philips Healthcare kínálatában leginkább különféle képalkotó eszközök (pl. CT, ultrahang, röntgen), illetve lélegeztetőgép szerepelnek. A vállalat ilyen irányú kompetenciája még kapóra jöhet a konzumer szegmensben, ahol a piac felosztása továbbra is csak az elején jár.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról