Szerző: Asztalos Olivér

2016. július 15. 15:44:00

Túl sokat akart a Tesla

Több ponton is problémás a Tesla robotpilótája, az ipari szabvány mellőzése és az elnevezés is csak ront az Autopilot helyzetén.

Túl korán akart túl sokat robotpilótás fejlesztésével a Tesla, mondja ki a Consumer Reports elemzése. Az idén 80 éves amerikai magazin a közelmúltban történt halálos baleset apropóján vette górcső alá az autógyártó Autopilot rendszerét, melyben több ponton is talált kivetnivalót. A részletes cikk szerint bár a Tesla fejlesztését alapvetően nem sok választja el a nagy autógyártók megoldásaitól, ezen különbségek együttese és a körülmények szerencsétlen összjátéka már épp elég lehet a tragédiához.

Első helyen szerepel a legfeljebb 30 másodperces ipari szabvány mellőzése, a többi gyártó ugyanis ennyiben határozta meg a hands-free üzemmód maximális időtartamát, amire a Tesla eddig fittyet hányt. A magazin szerint az Autopilot (robotpilóta) elnevezés sem szerencsés, amit a felhasználók nagy többsége könnyen félreérthet, hisz a rendszer nem nélkülözi teljesen az emberi interakciót. Ez különösen annak fényében problémás, hogy a hírekben rendszeresen szerepelnek az olyan önvezető autók (mint a Google fejlesztése), amelyek komplex szenzoros, kiértékelő és döntéshozó rendszerekkel rendelkezik, képes döntéseket hozni vészhelyzetben, stb.

A béta szoftver bevetése szintén nem szerencsés egy ilyen, a közúti közlekedés biztonságát befolyásoló fejlesztés esetében. Erre egyébiránt a német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal (KBA) is felfigyelt, a hatóság pedig leszögezte, a Tesla addig nem használhatja a szolgáltatást, amíg az béta stádiumban van, azaz nincs megfelelően letesztelve. Elon Musk, a vállalat vezérigazgatója szerint ugyanakkor jelen esetben szó sincs kiforratlan rendszerről, a béta jelzővel csupán arra utalnak, hogy a rendszerrel megtett mérföldek száma még 1 milliárd alatt van.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Mindez valószínűleg nem nyugtatja meg a német hivatalt, jobb magyarázatra, illetve tesztelésre lesz szükséges a megfelelő engedélyekhez. Utóbbira a Consumer Reports is kitér, a magazin szerint alaposabb teszteknek kell alávetni a Tesla fejlesztését, ami jelen formájában hamis biztonságérzetet nyújt, ez pedig a későbbiekben további balesetekhez vezethet.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 03:56

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.