Szerző: Asztalos Olivér

2016. július 15. 15:44

Túl sokat akart a Tesla

Több ponton is problémás a Tesla robotpilótája, az ipari szabvány mellőzése és az elnevezés is csak ront az Autopilot helyzetén.

Túl korán akart túl sokat robotpilótás fejlesztésével a Tesla, mondja ki a Consumer Reports elemzése. Az idén 80 éves amerikai magazin a közelmúltban történt halálos baleset apropóján vette górcső alá az autógyártó Autopilot rendszerét, melyben több ponton is talált kivetnivalót. A részletes cikk szerint bár a Tesla fejlesztését alapvetően nem sok választja el a nagy autógyártók megoldásaitól, ezen különbségek együttese és a körülmények szerencsétlen összjátéka már épp elég lehet a tragédiához.

Első helyen szerepel a legfeljebb 30 másodperces ipari szabvány mellőzése, a többi gyártó ugyanis ennyiben határozta meg a hands-free üzemmód maximális időtartamát, amire a Tesla eddig fittyet hányt. A magazin szerint az Autopilot (robotpilóta) elnevezés sem szerencsés, amit a felhasználók nagy többsége könnyen félreérthet, hisz a rendszer nem nélkülözi teljesen az emberi interakciót. Ez különösen annak fényében problémás, hogy a hírekben rendszeresen szerepelnek az olyan önvezető autók (mint a Google fejlesztése), amelyek komplex szenzoros, kiértékelő és döntéshozó rendszerekkel rendelkezik, képes döntéseket hozni vészhelyzetben, stb.

A béta szoftver bevetése szintén nem szerencsés egy ilyen, a közúti közlekedés biztonságát befolyásoló fejlesztés esetében. Erre egyébiránt a német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal (KBA) is felfigyelt, a hatóság pedig leszögezte, a Tesla addig nem használhatja a szolgáltatást, amíg az béta stádiumban van, azaz nincs megfelelően letesztelve. Elon Musk, a vállalat vezérigazgatója szerint ugyanakkor jelen esetben szó sincs kiforratlan rendszerről, a béta jelzővel csupán arra utalnak, hogy a rendszerrel megtett mérföldek száma még 1 milliárd alatt van.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Mindez valószínűleg nem nyugtatja meg a német hivatalt, jobb magyarázatra, illetve tesztelésre lesz szükséges a megfelelő engedélyekhez. Utóbbira a Consumer Reports is kitér, a magazin szerint alaposabb teszteknek kell alávetni a Tesla fejlesztését, ami jelen formájában hamis biztonságérzetet nyújt, ez pedig a későbbiekben további balesetekhez vezethet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról