Orvosi oktatóappot küldünk az idei Imagine Cupra
Igen erős mezőnyben tudott kimagaslani a MEDcases, az innovatív orvosi oktató alkalmazás a Microsoft startupversenyén, az Imagine Cup magyarországi szakaszán.
Kedden tartotta magyarországi döntőjét a Microsoft Imagine Cup, a fődíjat pedig a MEDcases nyerte. A Microsoft nemzetközi diák- és startupvetélkedője komoly téttel bír, a kiválasztott csapatok a regionális torna után akár Seattle-be, a cég főhadiszállására is kijuthatnak, ahol a vezérigazgató és a felsővezetés előtt mutathatják be ötleteiket. A magyar csapatok az elmúlt két évben nagyon jól szerepeltek, tavalyelőtt a fitneszt tamagocsival kombináló Tep, tavaly pedig a Mistory hozott haza díjat Amerikából.
A MEDcases célja megreformálni a klinikai diagnosztika oktatását. Ez az orvoslás egyik legfontosabb eleme és a gyógyítási folyamat kiindulópontja, ennek ellenére még a fejlett országokban is viszonylag gyakori, évente tízmilliós nagyságrendű a téves diagnózisok száma. Hatalmas előrelépés lenne ennek csökkentése, ehhez a MEDcases készítői (akik között gyakorló orvosok is vannak) egy új filozófia mentén dolgozó oktatóappot fejlesztettek.
Az app lényege, hogy nem a meglévő orvosi tankönyveket digitalizálja vagy alakítja kvízzé, hanem a valós életben tapasztalható tünetekből és tünetegyüttesekből kell kikövetkeztetni a helyes diagnózist. Az orvos kérhet további vizsgálatokat, ezek szimulált eredményével tesztelheti tudását a felhasználó. A megoldáshoz mobilos, tabletes kimenet is társul majd, de VR-alapú UI is készül. Az ötlet az idei, nagyon erős mezőnyből is toronymagasan kiemelkedett, a PhD-hallgatók és frissen végzett orvosok meggyőző fölénnyel verték a versenytársakat.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az abszolút győztesen kívül Magyarország még két ötletet küld az Imagine Cup regionális döntőjébe. A MEDcases mellett továbbjutott a játék kategóriában a gyerekbarát TPS MOBA-t (külső nézetes DOTA-klónt) fejlesztő Sphere, illetve az online játékok játékszervezését megreformálni szándékozó Esport Horizon is. Mindkét kezdeményezés roppant ígéretes, a Sphere a DOTA-élményt, a komplex, a tudást, stratégiai gondolkodást és reflexeket egyaránt tesztelő játékélményt szabadította meg a vértől-gyilkolástól és ülteti át gyerekbarát környezetbe, így a bőven 10 év alatti korosztály számára is megnyílhat ez a játékstílus.
Ha lehet, még izgalmasabb az Esport Horizon kezdeményezése, amely az innováció kategóriában jutott tovább. A fejlesztők célja egy olyan játékszervező platformot létrehozni, amely egyszerre tudja kiszolgálni a kazuár játékosok és a profik igényeit. A platform elvben minden olyan játékot támogatni tud, ami kínál matchmaking API-t, tehát külső szolgáltatás számára is lehetővé teszi a játékszervezést - a játékosokat csapatokba szervezi, levezényli a játékot, majd annak eredményét rögzíteni tudja. A rendszert fejlett képességekkel ruháznák fel a fejlesztők, lenne játékos- és eredményadatbázis, a lényeg pedig nyilván a versenyszervezés lenne, amelyben értékes nyereményeket kaphatnak a legjobbak.