Szerző: Asztalos Olivér

2016. március 31. 11:30

Eltűnnek az olcsó Toshiba PC-k

Elhagyja a veszteséges konzumer piacot a Toshiba, a japán vállalat a B2B szegmensre koncentrál a jövőben. Ezzel gyakorlatilag megszűnik a Satellite gépek forgalmazása, Európába már csak drágább üzleti modellek érkeznek.

Véglegesítette új PC-s stratégiáját a Toshiba, a cég japánon kívül elhagyja a veszteséges konzumer szegmenst, és inkább a profittal kecsegtető üzleti és vállalati termékekre fókuszál a jövőben. Az anyaországon kívül eltűnnek a kedvező árú Satellite gépek, hamarosan már csak a drágább Tecra, Portégé, és dynaPad modellekkel találkozhatunk, ezekkel sem mindenhol.

A Toshiba még 2014 őszén kezdte újragondolni PC-s üzletágának működését. A vállalat korábbi stratégiája a piaci részesedésre fókuszált, ami két eltérő termékvonal fejlesztésével, illetve támogatásával járt, a konzumer és az üzleti vonal élesen elkülönül egymástól. Időközben az erősödő konkurencia (pl. Lenovo) és a PC-piac hanyatlása erősen rányomta bélyegét a Toshiba tevékenységére, a stratégia végül nem hozta a várt sikert.

A jelenlegi piaci helyzet széles, változatos konzumer termékpalettát kíván, miközben a gyártók csak igen vékony árréssel dolgozhatnak, ezért óriási mennyiséget kell értékesíteni a profitábilis működéshez. Mindez a Toshibának nem sikerült, az amerikai piacon veszteséget termelt a japán cég konzumer szegmense, ami komoly érvnek bizonyult.

A döntés miatt feleslegessé vált erőforrások egy részétől megválik a Toshiba, összesen 1300 munkahely szűnik meg, illetve ezzel párhuzamosan jó néhány képviseletet is bezár a vállalat. Az átszervezést követően kizárólag csak a nagyobb árrést kínáló B2B szegmensre összpontosítja erejét a Toshiba, mely alól csupán Japán élvez kivételt, itt továbbra is elérhetőek lesznek a márka konzumer termékei, illetve később újabb modellek is megjelennek.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A távol-keleti országon kívül az üzleti notebookok maradnak, illetve tabletek és munkaállomások. Továbbra is Tecra márkanév alatt érkeznek a nagy teljesítményű laptopok, az ultravékony gépek a Portégé alá sorakoznak be, a 2-in-1 termékek pedig dynaPad és Portégé jelzéssel kerülnek piacra. A készlet erejéig a Satellite értékesítése sem áll le, a garanciális ügyintézésről pedig a jövőben is gondoskodik a Toshiba.

A B2B eszközök (kelet-közép-)európai forgalmazása, illetve annak módja egyelőre kérdéses, ehhez ugyanis jelenleg nincs megfelelő partnere a Toshibának, tehát erősen kétséges, hogy hazánkba hivatalos csatornákon eljussanak az üzleti gépek. Annyi már most bizonyos, hogy dynaPad belátható időn belül nem érkezik Európába.

A döntés a cég struktúráját is megváltoztatja, a vállalat a Toshiba Client Solutions Co. égisze alatt viszi majd tovább a PC-k fejlesztését és értékesítését. A Toshiba arra számít, hogy a döntés hatása már az április 1-től kezdődő 2016-os pénzügyi negyedévben megmutatkozik, az eddigi deficites működés után profitot vár a japán vállalat.

A változások ezzel valószínűleg nem érnek véget, hisz a Vaio-Toshiba-Fujitsu egyesülés már hónapok óta a levegőben lóg. Legutóbb februárban volt terítéken a japán trió kooperációja, ugyanakkor azt továbbra sem lehet biztosan tudni, hogy végül milyen formában egyesíti erejét a három márka. A Toshiba mostani döntése alapján az anyavállalatok valószínű megtartják az értékesítést, és csupán a "backendet" integrálják.

a címlapról