Szerző: Voith Hunor

2015. október 13. 15:10:00

Frissítve: Leépítéssel kezdheti munkáját a Twitter régi-új vezére

A céghez másodszor visszatérő társalapító a hírek szerint komoly átszervezésbe kezd.

Több nagy amerikai üzleti lap is úgy értesült, hogy a Twitternél a múlt héten újra vezérigazgatóvá kinevezett Jack Dorsey elkezdi suhogtatni a kaszát, és egy jelentősebb létszámleépítést foganatosít a szervezet működési hatékonyságának javításában. A lépés a kiszivárgott információk szerint a tisztán szoftveres cégeknél legfontosabb értéknek számító, általában nehezen összeszedett mérnökállományt is érinteni fogja (sőt, elsősorban ebben a divízióban várható komoly vágás), de elbocsátásra a források szerint minden területen lehet számítani.

Lépéskényszerben

A létszámcsökkentés nem váratlan hír azok számára, akik követik a történéseket a cég háza táján. Bár a Twitter a világ egyik meghatározó közösségi médiuma, és tájékoztatási sebességben jelenleg csak a streaming videós közvetítési szolgáltatások tudják felvenni vele a versenyt (amiből a Periscope révén a Twitternek is van egy), rentábilis működését a mai napig nem sikerült megoldani. A cég negyedévente jóval százmillió dollár feletti veszteséget produkál, és bár ez a növekedő bevételi oldal mellett a hosszú távú fenntarthatóságra egyelőre nem veszélyes, az még mindig nem látható, a cégvezetés a mérleget hogyan tervezi pozitívra fordítani.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A szolgáltatásnak jelenleg mintegy 320 millió havi aktív felhasználója van – a jóval fontosabb napi aktív felhasználói számot sajnos a cég nem közli, csak azt, hogy a tábor négyötöde mobilkészülékről használja. A Twitter (és a cég vezetőségének) legnagyobb baja, hogy a viszonylag magas felhasználói szám ellenére sem tud igazán kitörni a rétegmédia-szerepből, és globálisan központi és sikeres kommunikációs platformmá válni. Míg a Facebook mára régiótól, életkortól, foglalkozástól függetlenül gyakorlatilag mindenhol jelen van, a Twitter az Egyesült Államokon kívül csak vért izzadva tudja növelni relevanciáját.

A fejlődés útját a cég az elmúlt néhány évben (és főleg a tőzsdei bevezetés óta) új "termékek" fejlesztésében és akvizíciókban látta – mindezt azonban nem egy erősen fókuszált stratégia mentén hajtotta végre, így anyagi lehetőségeihez képest túl nagyra nőtt. A tőzsdére lépés óta a Twitter kétezerről több mint négyezerre növelte alkalmazottainak létszámát, felük fejlesztő, ami külső szemlélőként is soknak tűnik ahhoz képest, hogy a szolgáltatás amúgy mennyire minimalista.

Jack Dorsey

Ez azonban csak a látszat, belsős információink szerint házon belül az utóbbi években (főleg a nyáron leköszönő Dick Costolo alatt) elképesztő szervezetlenség uralkodott: a belső kommunikáció gyakorlatilag nem működött, sok volt a redundáns projekt, és a felsővezetés annyira nem tudta, mi történik alatta, hogy esetenként hivatalosan leállított projekteken még hónapokig folyt a munka, mert az érintett fejlesztőket a döntésről nem tájékoztatták. Az üzleti modell és a végrehajtás szintén ezer sebből vérzett (vérzik), hiába az olyan népszerű oldalági termékek, mint a Vine és a Periscope, a Twitter vezetősége látványosan nem tud mit kezdeni velük.

Dorsey előtt hatalmas feladat áll, nem csoda, hogy az igazgatótanács több tagja néhány hónappal ezelőtti ideiglenes kinevezése óta ellenezte véglegesítését, mondván, a Twitter ráncba szedése teljes embert kíván. Dorsey pedig egyelőre határozottan maradni akar a szintén általa alapított, pénzügyi szolgáltatásokban utazó és tőzsdére lépés előtt álló Square élén is. A Re/code információi szerint (a lap mintegy kéttucat fővel készített interjút Dorsey-portrécikkéhez) viszont az egykor kezelhetetlen, lobbanékony és szétszórt cégalapító a Square-nél sokat és jó irányba változott – átalakulását többen Steve Jobséhoz hasonlították, aki szintén máshol "nőtt fel".

Frissítve:

Az amerikai tőzsdefelügyeletnek benyújtott dokumentum szerint a cég 336 munkavállalóját (az összlétszám 8 százalékát) bocsátja el. A csoportos létszámleépítés költségét a cég 5 és 15 millió dollár közé teszi, az intézkedés nyomán keletkező megtakarítást növekedési célzattal visszaforgatja működésébe.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 23:09

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.