Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 14. 11:32

Dynamics CRM 2016: minden egy helyen

A Microsoft szerint az új kiadásban a munkafolyamat egyszerűsítése volt a legfőbb szempont. A szoftver az utolsó negyedévben fog megjelenni, helyben futtatható és felhős változatban egyaránt.

Jelentős újításokkal megtűzdelve érkezik valamikor az év végén (az utolsó negyedévben) a Microsoft üzleti ügyfélkezelő rendszerének új kiadása, a Dynamics CRM 2016 – jelentette be a vállalat. A nyáron még Ara kódnéven emlegetett verzió előzetesének kipróbálására néhány hete lehet regisztrálni, a cég szerint a tesztelők számára szeptemberben lesznek elérhetőek az új szoftverek.

Az új kiadás legnagyobb erőssége a munkafolyamatok egyszerűsítése, a zavaró elemek – leginkább a különböző alkalmazások közötti rendszeres váltások – csökkentése, a Microsoft-ökoszisztémán belüli magas fokú integráció (Office 365, OneDrive, Power BI, Delve, Cortana Analytics Suite).

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Dynamics CRM 2016-ban számos, eddig macerás export-import műveletet igénylő feladatot lehet a szoftveren belül elvégezni, akár automatizálva is – erre az újdonságokat ismertető blogbejegyzés szerint új Word és Excel-sablonok állnak majd rendelkezésre. Közvetlenül a Dynamics CRM 2016-ból lehet különböző üzleti dokumentumokat (például ajánlatokat, megrendeléseket) generálni, és egyszerűbben lehet követni és menedzselni az ügyfelekkel kapcsolatos levelezést. A Microsoft szerint az új Dynamics CRM-en belül lehetőség lesz lényegében az összes fontos Microsoft-alkalmazás megnyitására is, a munkafolyamat nem fog megtörni, és a Dynamics CRM-be akármikor vissza lehet térni a vissza gomb megnyomásával, mintha csak az alkalmazáson belül kellene navigálni.

Mobilon is teljes lesz

A Microsoft a korábban többször hangoztatott "nem az eszközök, hanem az élmények mobilitása a fontos" jeligének megfelelően Androidon, iOS-en és Windows Phone-on (később Windows 10 Mobile-on) is teljes értékű Dynamics CRM 2016 funkcionalitást fog kínálni, mindezt akár internetkapcsolat nélkül is (persze a lehetőségekhez mérten). Az új kiadást lehetőség lesz az Intune-on keresztül menedzselni a céges mobileszközökön.

Az ügyfélmenedzsment-rendszer új kiadása a Delve-et, az Office Graph-ot és a Cortana Analytics Suite-ot kihasználva megpróbál majd minél hatékonyabban az értékesítők és ügyfélkapcsolati munkatársak keze alá dolgozni – lehetőleg preemptíven és kontextuálisan.

A kipróbálható előzetes részletes dokumentációja innen tölthető le.

Növekedési motornak (is) szánják

A Dynamics házon belüli helyzetét a Microsoft idén nyáron "rázta gatyába", amikor a fejlesztést végző, előzőleg kissé hányatott sorsú csapat a Cloud and Enterprise divízióhoz került. A Microsoft viszonylag kis hal az üzleti alkalmazások piacán (a Salesforce, SAP, Oracle hármashoz képest), a Dynamics termékcsalád éves forgalma mintegy kétmilliárd dollár. Viszont egy üzleti, (hibrid)felhős alkalmazásplatform alapjaként rengeteg ajtót nyithat meg olyan vállalati felhasználóknál, akiket önmagában a felhős platformszolgáltatás nem hoz lázba.

Egy integrált üzleti alkalmazásplatform, melybe a Dynamics CRM által a Microsoft összes jelentős vállalati szolgáltatását (Office 365, Intune, Power BI, gépi tanulásra épülő analitika és asszisztens) be tudja húzni, komoly növekedési potenciállal kecsegtet azoknál a vállalatoknál, melyeknél egy-egy önálló szolgáltatás helyett inkább komplett ügyfélmenedzsment-csomagokban gondolkodnak.

Azt, hogy Satya Nadella stratégiai fontosságúnak tartja az üzleti alkalmazások területét, mi sem mutatja jobban, hogy akár a piacvezető Salesforce-ot is megvette volna. Bár az üzletre végül nem került sor (a Salesforce alapítója a kiszivárgott információk szerint 15 milliárddal többet szeretett volna a Microsoft által ajánlott 55 milliárd dollárnál), ekkora befektetés lehetősége csak akkor merülhetett fel, ha azt hosszú távon stratégiai fontosságú tényezőként ítélte meg a redmondi cég vezetése – ami egy portfólió alapjaként, nem csak kiegészítéseként szolgál.

a címlapról