Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 14. 11:32

Dynamics CRM 2016: minden egy helyen

A Microsoft szerint az új kiadásban a munkafolyamat egyszerűsítése volt a legfőbb szempont. A szoftver az utolsó negyedévben fog megjelenni, helyben futtatható és felhős változatban egyaránt.

Jelentős újításokkal megtűzdelve érkezik valamikor az év végén (az utolsó negyedévben) a Microsoft üzleti ügyfélkezelő rendszerének új kiadása, a Dynamics CRM 2016 – jelentette be a vállalat. A nyáron még Ara kódnéven emlegetett verzió előzetesének kipróbálására néhány hete lehet regisztrálni, a cég szerint a tesztelők számára szeptemberben lesznek elérhetőek az új szoftverek.

Az új kiadás legnagyobb erőssége a munkafolyamatok egyszerűsítése, a zavaró elemek – leginkább a különböző alkalmazások közötti rendszeres váltások – csökkentése, a Microsoft-ökoszisztémán belüli magas fokú integráció (Office 365, OneDrive, Power BI, Delve, Cortana Analytics Suite).

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Dynamics CRM 2016-ban számos, eddig macerás export-import műveletet igénylő feladatot lehet a szoftveren belül elvégezni, akár automatizálva is – erre az újdonságokat ismertető blogbejegyzés szerint új Word és Excel-sablonok állnak majd rendelkezésre. Közvetlenül a Dynamics CRM 2016-ból lehet különböző üzleti dokumentumokat (például ajánlatokat, megrendeléseket) generálni, és egyszerűbben lehet követni és menedzselni az ügyfelekkel kapcsolatos levelezést. A Microsoft szerint az új Dynamics CRM-en belül lehetőség lesz lényegében az összes fontos Microsoft-alkalmazás megnyitására is, a munkafolyamat nem fog megtörni, és a Dynamics CRM-be akármikor vissza lehet térni a vissza gomb megnyomásával, mintha csak az alkalmazáson belül kellene navigálni.

Mobilon is teljes lesz

A Microsoft a korábban többször hangoztatott "nem az eszközök, hanem az élmények mobilitása a fontos" jeligének megfelelően Androidon, iOS-en és Windows Phone-on (később Windows 10 Mobile-on) is teljes értékű Dynamics CRM 2016 funkcionalitást fog kínálni, mindezt akár internetkapcsolat nélkül is (persze a lehetőségekhez mérten). Az új kiadást lehetőség lesz az Intune-on keresztül menedzselni a céges mobileszközökön.

Az ügyfélmenedzsment-rendszer új kiadása a Delve-et, az Office Graph-ot és a Cortana Analytics Suite-ot kihasználva megpróbál majd minél hatékonyabban az értékesítők és ügyfélkapcsolati munkatársak keze alá dolgozni – lehetőleg preemptíven és kontextuálisan.

A kipróbálható előzetes részletes dokumentációja innen tölthető le.

Növekedési motornak (is) szánják

A Dynamics házon belüli helyzetét a Microsoft idén nyáron "rázta gatyába", amikor a fejlesztést végző, előzőleg kissé hányatott sorsú csapat a Cloud and Enterprise divízióhoz került. A Microsoft viszonylag kis hal az üzleti alkalmazások piacán (a Salesforce, SAP, Oracle hármashoz képest), a Dynamics termékcsalád éves forgalma mintegy kétmilliárd dollár. Viszont egy üzleti, (hibrid)felhős alkalmazásplatform alapjaként rengeteg ajtót nyithat meg olyan vállalati felhasználóknál, akiket önmagában a felhős platformszolgáltatás nem hoz lázba.

Egy integrált üzleti alkalmazásplatform, melybe a Dynamics CRM által a Microsoft összes jelentős vállalati szolgáltatását (Office 365, Intune, Power BI, gépi tanulásra épülő analitika és asszisztens) be tudja húzni, komoly növekedési potenciállal kecsegtet azoknál a vállalatoknál, melyeknél egy-egy önálló szolgáltatás helyett inkább komplett ügyfélmenedzsment-csomagokban gondolkodnak.

Azt, hogy Satya Nadella stratégiai fontosságúnak tartja az üzleti alkalmazások területét, mi sem mutatja jobban, hogy akár a piacvezető Salesforce-ot is megvette volna. Bár az üzletre végül nem került sor (a Salesforce alapítója a kiszivárgott információk szerint 15 milliárddal többet szeretett volna a Microsoft által ajánlott 55 milliárd dollárnál), ekkora befektetés lehetősége csak akkor merülhetett fel, ha azt hosszú távon stratégiai fontosságú tényezőként ítélte meg a redmondi cég vezetése – ami egy portfólió alapjaként, nem csak kiegészítéseként szolgál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról