Szerző: Vörös Péter

2000. szeptember 27. 00:06

Az Ericsson Web-es telefont készül árulni Japánban

Az Ericsson bejelentése szerint az Internet I-mode normájú mobiltelefonokat novembertől lehet majd kapni a felkelő nap országában. A svéd mobiltelefon gyártó óriás azt is megerősítette, hogy az új telefon hasonló lesz a T28-hoz, csak nagyobb kijelzővel lesz felszerelve. A japán gyártók által uralt piacon a siker érdekében az Ericsson a vezető japán mobiltelefon szolgáltatóval, az NTT DoCoMo-val együtt mutatja be az újdonságot. (Az NTT DoCoMo-nak jelenleg 12 millió ügyfele van, jövőre pedig 17 millió felhasználó a terv.)

Az Ericsson bejelentése szerint az Internet I-mode normájú mobiltelefonokat novembertől lehet majd kapni a felkelő nap országában. A svéd mobiltelefon gyártó óriás azt is megerősítette, hogy az új telefon hasonló lesz a T28-hoz, csak nagyobb kijelzővel lesz felszerelve. A japán gyártók által uralt piacon a siker érdekében az Ericsson a vezető japán mobiltelefon szolgáltatóval, az NTT DoCoMo-val együtt mutatja be az újdonságot. (Az NTT DoCoMo-nak jelenleg 12 millió ügyfele van, jövőre pedig 17 millió felhasználó a terv.)

A legnagyobb japán mobiltelefon gyártók a Panasonic (32%-os részesedés a japán piacon) és a Mitsubishi ill. NEC 16-16%-kal. A világ legnagyobb mobiltelefon gyártója, a Nokia májusban dobta piacra I-mode telefonját - részesedésük a Japán piacon ennek ellenére mindössze 3%. Az Ericsson felmérései szerint a japán piac jövőre 45 milliós lesz. Az új telefontól többek között azt is várja az Ericsson, hogy az segít a veszteséges mobiltelefon részleg nyereségessé tételében.

Az Ericsson japán mobiltelefon részlegének vezetője, Staffan Soderqvist szerint a cégnek jelen kell lennie ezen a piacon ahhoz, hogy tartsák a lépést a konkurenciával. Az idei trend a színes kijelzős telefon, a cég szerint a japán mobiltelefonok 90%-ában jövőre színes kijelző lesz - az Ericsson újdonságában azonban egyelőre nem lesz színes kijelző, mivel az jelentősen késleltette volna a piacra dobást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról