:

Szerző: Hlács Ferenc

2015. július 10. 10:14

Felturbózott spamszűrőt kap a Gmail

Pontosít email szolgáltatásának spamszűrő képességein a Google. A keresőóriás amellett, hogy a felhasználók egyedi igényeihez igazítja a filtert, egy a jellemzően nagy mennyiségű levelet kiküldő vállalatoknak szánt, email optimalizációs eszközt is kiad.

Okosabb lesz a Gmail spamszűrője: a szolgáltatás elektronikus levélszemétnek fenntartott könyvtára jelenleg is sok kéretlen levétől kíméli meg a szolgáltatás felhasználóit, amelyek között potenciálisan rosszindulatú tartalmakat hordozó emailek is lehetnek, néha ugyanakkor az is megesik, hogy fontos levelek landolnak a spam mappában. A felek között így megakadt kommunikáció meglehetősen kellemetlen helyzeteket eredményezhet, a Google ezért igyekszik minimalizálni a hasonló esetek számát, ezt szolgálják a keresőóriás által a napokban bejelentett új funkciók is.

A vállalat szerint szűrőjének hála jelenleg kevesebb mint 0,1 százalékban kerül spam a felhasználók beérkező levelei közé, a kéretlen tartalmak között landoló, fontos üzenetek aránya pedig átlagosan kevesebb, mint 0,05 százalék - hogy a cég adatai mennyire pontosak mindenki mérlegelje saját tapasztalatai alapján, az utóbbi hónapokban ugyanis fel-felröppentek a Gmail megbokrosodott spamszűrőjével kapcsolatos híresztelések.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Akárhogy is, az újonnan bevezetett funkciók jó eséllyel javítanak majd a statisztikákon: ezen újítások egyike a Gmail Postmaster Tools eszközkészlet, amelyet a keresőóriás olyan nagyvállalatoknak szán, akik jellemzően nagy mennyiségű emailt küldenek ki felhasználóiknak. Ilyenek lehetnek a webáruházak vásárlásokat követően továbbított elektronikus számlái, vagy épp a különböző belépő- vagy repülőjegyekhez tartozó visszaigazolások. A hasonló üzenetekkel dolgozó cégeknek a Postmasters Tools segítségével lehetőségük nyílik elemezni a kiküldött leveleket, beleértve az azokkal kapcsolatos kézbesítési hibákat, valamint spamjelentéseket is. A vállalatok ezáltal úgy optimalizálhatják jellemzően automatizált levelezésüket, hogy azok véletlenül se tartalmazzanak olyan elemeket, amelyek miatt az adott email fennakadhat a Google szűrőjén. A Postmaster Tools az érdeklődő - hitelességüket a Google felé igazoló - vállalatok számára már használatba vehető.

Nem újdonság, hogy a cég a levélszemét elkülönítésében erősen épít a gépi tanulásra, szűrőjét a felhasználók által bejelentett, a szolgáltatás védelmi vonalain átcsúszó spamek, illetve a tévesen spamként jelölt tartalmak alapján automatikusan fejleszti. A vállalat most keresője, illetve Google Now szolgáltatása mögött is dolgozó erőforrásokat is beállítja a funkció mögé: a filtert immár egy mesterséges neurális hálózat erősíti, amely a cég szerint a különösen jó álca mögött rejtőző, kéretlen emaileket is elcsípi - a Google a frissített spammotorban a phising támadások kiszűrésére kiemelt figyelmet fordít.

A szolgáltatás továbbá a gépi tanulás segítségével már az egyedi preferenciákat is figyelembe veszi a levelek osztályozásánál: a különböző hírleveleket például egyesek rendszeresen olvassák, mások pedig következetesen figyelmen kívül hagyják - az ő beérkező leveleik közül az okosabb szűrő ezeket a tartalmakat is kigyomlálhatja.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

3

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.