:

Szerző: Gálffy Csaba

2015. április 1. 14:59

Nem lassul a Huawei növekedési üteme

Jól pozicionálta magát a Huawei 2014 során, a gyors növekedést mutató piacok pedig megrántották a kínai gyártó számait is. Az okostelefonos átállásból is profitált a cég, a kieső hagyományos mobilok helyét jó ütemben töltötte be belépő modellekkel a gyártó.

Minden tekintetben nagyon sikeres évet zárt a Huawei - jelenthetjük ki a cég 2014-es éves pénzügyi jelentése alapján. A cég 20 százalékkal tudta bővíteni bevételét, ami így már eléri a 46,5 milliárd dollárt - ez éves szinten már a legnagyobb informatikai cégek közé helyezi a kínai gyártót. Az éves nettó profit 4,5 milliárdot tett ki, ez is jelentős, 32 százalékos növekedés 2013-hoz viszonyítva.

Bevétel és üzemi eredmény - töretlen a növekedés

A régiók szerinti bontás is nagyon érdekes adatokat tükröz. Míg 2013-ban az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió generálta a legnagyobb bevételt, hajszállal megelőzve a kínai piacot, 2014-ben a hazai piac újra a Huawei legfontosabb régiójává tudott válni. Az EMEA régió 20,2, százalékot tudott nőni, ezzel szemben otthon 31,5 százalékos bővülést regisztrált a vállalat. A cég amerikai teljesítménye nem romlott, igaz, nem is tudott érdemben nőni, csupán 5,1 százalékkal tudta emelni forgalmáta cég az Észak- és Dél-amerikai piacokon.

A három nagy részleg közül továbbra is a telekommunikációs eszközökkel foglalkozó divízió viszi a prímet, ez adja a bevétel kereken kétharmadát - súlya egyébként lassan zsugorodik, 2013-ban ez az arány még 69 százalék volt. A második helyre a konzumer divízió került, amely ütemes, 32,6 százalékos bevételnövekedést tudott felmutatni tavaly és elérte a 12,2 milliárd dollárt.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A részleg egyébként darabszámban számolva 7,8 százalékkal, 138 millió eszközre növelte a szállításait, ebből az okostelefonok 45 százalékos növekedés után 75 millió darabot tettek ki. " A prémium közép- és felső kategóriás termékekre fókuszáló stratégiánk gyümölcsözőnek bizonyult, 2014-ben jelentős eredményeket értünk el kutatás-fejlesztésben, a márkaismertségben és a terjesztési csatornánk bővítésében" - kommentálta az eredményeket Richard Yu, a konzumer üzletág vezérigazgatója. A cég egyébként ez utóbbit, a kereskedelmi csatornák újragondolását nagyon komolyan vette és rengeteget fektetett a közvetlen értékesítés szerepének bővítésébe - ennek megfelelően az online bolt mellett 630 darab Huawei márkaboltot is nyitott már a cég.

A Huawei nem tőzsdei cég, így nem kötelessége kibocsátani negyedéves pénzügyi jelentéseket - a most publikált éves jelentést is önkéntesen hozta nyilvánosságra. A céggel kapcsolatban gyakran felmerül kritikaként a transzparencia teljes hiánya, az auditált jelentés nyilvánosságra hozatalával ezt igyekszik ellentételezni a vállalat.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 19:15

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.