Szerző: Gálffy Csaba

2015. április 1. 14:59

Nem lassul a Huawei növekedési üteme

Jól pozicionálta magát a Huawei 2014 során, a gyors növekedést mutató piacok pedig megrántották a kínai gyártó számait is. Az okostelefonos átállásból is profitált a cég, a kieső hagyományos mobilok helyét jó ütemben töltötte be belépő modellekkel a gyártó.

Minden tekintetben nagyon sikeres évet zárt a Huawei - jelenthetjük ki a cég 2014-es éves pénzügyi jelentése alapján. A cég 20 százalékkal tudta bővíteni bevételét, ami így már eléri a 46,5 milliárd dollárt - ez éves szinten már a legnagyobb informatikai cégek közé helyezi a kínai gyártót. Az éves nettó profit 4,5 milliárdot tett ki, ez is jelentős, 32 százalékos növekedés 2013-hoz viszonyítva.

Bevétel és üzemi eredmény - töretlen a növekedés

A régiók szerinti bontás is nagyon érdekes adatokat tükröz. Míg 2013-ban az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió generálta a legnagyobb bevételt, hajszállal megelőzve a kínai piacot, 2014-ben a hazai piac újra a Huawei legfontosabb régiójává tudott válni. Az EMEA régió 20,2, százalékot tudott nőni, ezzel szemben otthon 31,5 százalékos bővülést regisztrált a vállalat. A cég amerikai teljesítménye nem romlott, igaz, nem is tudott érdemben nőni, csupán 5,1 százalékkal tudta emelni forgalmáta cég az Észak- és Dél-amerikai piacokon.

A három nagy részleg közül továbbra is a telekommunikációs eszközökkel foglalkozó divízió viszi a prímet, ez adja a bevétel kereken kétharmadát - súlya egyébként lassan zsugorodik, 2013-ban ez az arány még 69 százalék volt. A második helyre a konzumer divízió került, amely ütemes, 32,6 százalékos bevételnövekedést tudott felmutatni tavaly és elérte a 12,2 milliárd dollárt.

Elindult a heti kraftie hírlevél!

Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Elindult a heti kraftie hírlevél! Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

A részleg egyébként darabszámban számolva 7,8 százalékkal, 138 millió eszközre növelte a szállításait, ebből az okostelefonok 45 százalékos növekedés után 75 millió darabot tettek ki. " A prémium közép- és felső kategóriás termékekre fókuszáló stratégiánk gyümölcsözőnek bizonyult, 2014-ben jelentős eredményeket értünk el kutatás-fejlesztésben, a márkaismertségben és a terjesztési csatornánk bővítésében" - kommentálta az eredményeket Richard Yu, a konzumer üzletág vezérigazgatója. A cég egyébként ez utóbbit, a kereskedelmi csatornák újragondolását nagyon komolyan vette és rengeteget fektetett a közvetlen értékesítés szerepének bővítésébe - ennek megfelelően az online bolt mellett 630 darab Huawei márkaboltot is nyitott már a cég.

A Huawei nem tőzsdei cég, így nem kötelessége kibocsátani negyedéves pénzügyi jelentéseket - a most publikált éves jelentést is önkéntesen hozta nyilvánosságra. A céggel kapcsolatban gyakran felmerül kritikaként a transzparencia teljes hiánya, az auditált jelentés nyilvánosságra hozatalával ezt igyekszik ellentételezni a vállalat.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról