Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. március 24. 14:37:00

Integrálja a Foursquare API-ját a Twitter

A Twitter tegnap jelentette be, hogy felhasználói nemsokára már pontosabb helymeghatározást csatolhatnak tweetjeikhez, amit a Foursquare API-ja tesz majd lehetővé. Ez a funkció bár nem tűnik nagy lépésnek a felhasználók számára, mindkét cégnek jelentős változás, főleg a Foursquare-t segíti missziójában.

A Twitter is beáll a Foursquare partnereinek sorába: a kékmadaras oldal saját felületébe integrálja a Foursquare API-ját, így a felhasználók pontos helymeghatározást csatolhatnak tweetjeikhez. A Twitternek bár eddig is volt helymeghatározó funkciója, az nem volt képes pontosabb helyszín, vagy egység azonosítására, legfeljebb a közelben lévő városok közül lehetett választani.

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A Foursquare adatbázisát használva a felhasználók gazdagabb lokációs kontextust tudnak adni mikrobejegyzéseikhez, így vendéglátóipari egységeket, üzleteket, szórakozóhelyeket és minden más információt megjelölhetnek, amit az szolgáltatás felhasználói bázisa az évek során összegyűjtött. A közösségi oldal még nem fejezte be teljesen az integrációs folyamatot, az első pár hétben csak az USA-ban lesz elérhető még a funkció, Android, iOS és webes felületeken is.

Felfedezőappból adatszolgáltató

A Foursquare 2009-ben még egyszerű, helymeghatározásra épülő felfedező appként indult, időközben pedig meghatározó adatszolgáltatóvá nőtte ki magát - ezt mutatja, hogy már a nagy közösségi oldalak is fizetnek neki szolgáltatásaiért. A cégnek nem titkolt célja, hogy az appon túlnőve kvázi adatbankká nőhesse ki magát a tulajdonában lévő értékes technológiával.

A Foursquare crowd-source alapon felépített adatbázisa kétségkívül a legerőteljesebb szolgáltatás ezen a területen: a felhasználók az elmúlt évek alatt mintegy 7 milliárd check-int generáltak 65 millió helyszínről, emellett 70 millió tippet, és 90 millió ajánlást kalapoztak össze. Az app 2014-ben szakadt ketté a szociális funkciókat és check-inelést középpontba helyező Swarmra, illetve a már főként ajánlásokkal foglalkozó Foursquare-re, aminek következtében népszerűsége folyamatosan zuhanni kezdett, a check-inek számával együtt. A Twitterrel való együttműködés azonban ezt újra pozitív irányba mozdíthatja el: az oldalon generált napi 500 millió tweetnek köszönhetően jó eséllyel újra növekedésnek indulhat a bejelentkezések száma, az új felhasználói réteg megszólítása a Foursquare számára tehát ilyen téren is jövedelmezőnek tűnik.

Bár az alkalmazás népszerűségének terén válságba került a cég, az alatta húzódó adatbázis értékét kiaknázva megkezdte az új partnerek felkutatását, tavaly pedig elkezdte azt komolyabban pénzzé tenni. A szolgáltatás API-ját immáron 85 ezer fejlesztői partner használja - ezek nagy része ugyanakkor még mindig ingyen veszi igénybe a fejlesztői interfészt, azért csak a legnagyobb partnerek fizetnek. A jelentősebb nevek többek közt a Flickr, a Pinterest, Vine, Google Waze, illetve a Microsoft szerepel, az utóbbi az első licencelők közt volt. A cég régebbi modelljében még a helyek fizettek a vállalatnak, ám ebből nem tudta magát hosszútávon nagy nyereséggel üzemeltetni a cég, hiába duplázódtak hirdetésekkel szerzett bevételei az utóbbi három éves időszak alatt.

Lokalizált hirdetésekben a jövő?

A Twitter számára is előnyös az egyezség, a helymegjelölést tartalmazó tweetek újabb monetizációs utakat és hirdetési opciókat jelentenek, az oldal emellett reménykedik abban, hogy a funkció vonzóbbá teheti a platformot, főleg az új felhasználók szemében. Nem meglepő, hogy a Facebook is elkezdte tesztelni funkcióját, ami a felhasználó tartózkodási helyéhez releváns információkat dob fel a felhasználók hírfolyamába - a környéken található tippek és ajánlások az előrejelzések szerint egyre meghatározóbbak a vásárlók targetálásában, amiben kétségkívül a Foursquare rendelkezik a legtöbb információval.

a címlapról